Avatar billede tjacob Juniormester
03. oktober 2007 - 13:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Override preprocessed keys i Form_KeyDown

Jeg har en form, hvor der skal afvikles noget kode ved tryk på piletasterne. Det går fint med Form_KeyDown eventet.
-Jeg har naturligvis sat KeyPreview til True.

Problemet er, at jeg i samme form også har nogle controls (MenuStrip, Textbox og ListView m.m.) der modtager events fra piletasterne preprocessed, -dvs. at keyeventet fyres af først uanset hvad.

Dette betyder at de første par gange jeg trykker på en af piletasterne, ja så fyres Form_KeyDown simpelthen ikke af.
For eksempel vil teksten i TextBoxen blive markeret ved tryk på højre piletast osv. Efter en tre-fire tryk, så kører det som det skal.

Jeg vil gerne override piletasterne i preprocessing (simpelthen sætte dem ud af kraft), men jeg kan ikke rigtigt overskue det; Det er noget med at finde tjekke om Key IsInputKey, og så handle derefter.
Avatar billede tjacob Juniormester
06. oktober 2007 - 16:24 #1
Ja, det var godtnok ikke mange svar eller kommentarer efter 3 dage.

Jeg må nok skifte kontrollerne ud med alternativer der ikke bruger piltasterne, eller også anvende WASD eller andre taster som piltaster.

Jeg lader den lige stå et par dage endnu........
Avatar billede tjacob Juniormester
09. oktober 2007 - 09:43 #2
Spørgsmålet lukkes pga manglende svar/kommentarer...........