Avatar billede chw Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:11 Der er 2 kommentarer

Hente brugernavn fra webform

Jeg har en webform som er offentlig tilgængelig. Kan jeg fra den se om det er en bruger fra et bestemt domæne der tilgår min side og kan jeg se brugerens login-navn?
Avatar billede sherlock Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:21 #1
Ja. Hvis du bruger Windows authentication og brugeren er logget på, er domæne og navn i servervariablen "AUTH_USER".
Avatar billede lord_mike Nybegynder
16. november 2007 - 00:34 #2
Domæne ... Som i Windows Domæne ... Til f.eks. at logge på en bruger hvorsomhelst i en virksomhed...

eller vil du se om hr og fru danmark har været inde fra "xxxxxxx.xx"?

For sidsnævnt kan man ikke direkte, du kan få en IP.. Men du skal selv finde domæner der peger på den IP... (Hvis de er der)