Avatar billede naedde Nybegynder
21. september 2007 - 13:02 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

animation med skalering af billeder hakker

Hej eksperter,
Jeg har lavet et lille site i flash med et movieclip med billeder der skifter og zoomer ganske stille ind og ud. Det hakker helt vildt, og jeg har prøvet at sætte frameraten op/ned, lavet tween-længden større/mindre + komprimeret billederne mere men intet virker...

Er der nogen der ved hvad der kan få det til at køre mere flydende? Er det bedre at kode det (og hvordan), eller hvad kan jeg gøre?

www.innerdriver.dk

På forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede rookieboy Nybegynder
24. september 2007 - 10:55 #1
Ja, føj for den lede - det ser ikke kønt ud!

Prøv at sætte et hak i 'allow smoothing' på dine billeder.
Du vælger dit billede i library (ikke dit movieclip), vælger properties og sætter et hak i 'allow smooting'.

Hvis dette ikke hjælper eller du allerede har gjort dette - så giv os filen.
Avatar billede rookieboy Nybegynder
24. september 2007 - 10:58 #2
Henter du dine billeder via XML?
Hvis ja, så er problemet, at 'allow smoothing' ikke kan defineres på et dynamisk importeret billede via XML.

Men der findes en work-around for dette..
Avatar billede naedde Nybegynder
01. oktober 2007 - 13:39 #3
hej:) Undskyld der er gået så lang tid inden jeg får svaret! Jeg har prøvet med allow smoothing - det hjælper når jeg ser swf'en igennem flash, men når jeg lægger det online hakker det stadig meget. Jeg har ikke brugt xml til at loade billederne ind, men hvis det er nemmere at finde en løsning med xml, må du meget gerne sige til hvordan jeg gør!

Jeg har lagt filen her, hvis du stadig har lyst til at hjælpe mig:
http://www.alindahl.dk/innerdriver/home.zip

På forhånd tak:)
Avatar billede rookieboy Nybegynder
01. oktober 2007 - 18:08 #4
Har tjekket din fil og på min PC hakker den overhovedet ikke...
Avatar billede naedde Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:00 #5
Ja sørme så! Det kører jo en millard gange bedre!
(Sorry - fik uploadet den et forkert sted, det gik vist lidt for stærkt...)

TUSIND TAK FOR HJÆLPEN:)