Avatar billede ingolf-jonassen Nybegynder
07. september 2007 - 12:34 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Windows netværksdiagnostisering

Windows netværksdiagonosticring oglyser efter at jeg har kørt den p.g.a. en "siden kan ikke vises" følgende:

En påkrævet netværkskomponent fungerer ikke korrekt på denne computer. En installeret LSP er forældet. Fjern den defekte netværkskomponent. Advarsel! Det program der installerede denne komponent fungerer muligvis ikke korrekt når komponenten er fjernet.

Vil det være tilrådeligt at fjerne den netværkskomponent?
Avatar billede kcasper Nybegynder
07. september 2007 - 12:51 #1
slet den enhed i enhedshåndtering og genstart og lad den finde den igen
Avatar billede ingolf-jonassen Nybegynder
07. september 2007 - 15:37 #2
Jeg kan ikke finde skyggen af den enhed i enhedshåndteringen.
Avatar billede strych9 Praktikant
08. september 2007 - 12:12 #3
En LSP er ikke en enhed, og fremgår derfor ikke af enhedshåndteringen. Det er en "Layered service provider" som dit net går igennem.
Der er en liste over dem her, og som det kan ses er de fleste virus eller malware:
http://www.castlecops.com/LSPs.html

Kør lspfix http://cexx.org/lspfix.htm
Men lad være med at fjerne noget umiddelbart (konsekvens i worst case: Det kan være du står uden netforbindelse overhovedet). Bare fortæl mig hvad den finder på dit system.
Avatar billede ingolf-jonassen Nybegynder
10. september 2007 - 14:54 #4
Jeg har prøvet at køre lspfix fra ovennævnte link, både som Zipfil og exe.fil. Begge gange kom en meddelse med Fejl. Og intet om hvad man skulle gøre når man har Vista. Hvis det var XP skulle man stå som administrator. Det gør jeg også i Vista.Så det kom jeg ikke videre med.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. september 2007 - 15:15 #5
har du prøvet at højreklikke .exe filen og vælge runas admin?
Avatar billede ingolf-jonassen Nybegynder
10. september 2007 - 15:36 #6
Tak for rådet - det virkede.

Der står: No problems found.

Keep
File/discription.

NL Aapi.dll - @%systemRoot%/system 32/.....
mswsock.dll -      - " -
Winnr.dl      NTDS
mapnsp.dll  - og så det samme som under 1 og 2
imon.dl      (Protocol handler)

Så mange var ordene.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. september 2007 - 16:51 #7
nlapi.dll = Windows Vista Network Location Awareness 2 component - Lad os antage at den er som den skal være.
mswsock.dll = Microsoft Windows Sockets 2.0 Service Provider - sikkert også fin.
Winnr.dl = ? Er du sikker på stavemåden?
mapnsp.dll = ? Er du sikker på stavemåden?
imon.dll = NOD32 Antivirus

Har du fjernet NOD32 for nyligt? I så fald er problemet det.
Dobbeltcheck lige at du har stavet de to andre filnavne korrekt så vi kan finde ud af hvad de er.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. september 2007 - 16:53 #8
Faktisk gætter jeg umiddelbart på at din NOD32 muligvis ikke er kompatibel med vista. Hvilken version er den? Og kører du en beta version af Vista, eller er det den endelige?
Avatar billede ingolf-jonassen Nybegynder
10. september 2007 - 17:13 #9
Min version af NOD 32 Antivirus er 2.70.39 og er beregnet til Vista. Opdateringerne kommer da også flere gange om dagen.

Nr. 3 skal være Winnr.dll og
Nr.4  napinsp.dll

Undskyld.
Avatar billede ingolf-jonassen Nybegynder
10. september 2007 - 17:19 #10
Nu så jeg lige efter på NOD 32s hjemmeside:http://www.eset.com/download/registered_software.php
og  det er uden tvivl den øverste jeg har hentet.