Avatar billede plovski Novice
02. september 2007 - 16:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med ftp-konti under cpanel

Hejsa, mit webhotel bruger et administrationsprogram, der hedder cpanel. Det giver mulighed for at oprette ftp-konti, med brugernavn og password, der peger til et bestemt katalog på serveren. Men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg vil gerne det til at virke sådan at man kan koble sig på med browser-links på formen

ftp.mitsite.dk." target="_blank">ftp://brugernavn@ftp.mitsite.dk.

Og det virker spå langt, at det er ude at spørge efter passwordet, men når jeg taster det ind får jeg en respons om at påkoblinger er "failed" og at der er tale om "error 530". Jeg kan se på nettet at andre har samme problem, men også at der umiddelbart ikke er nogen, der har svaret på, hvad man skal gøre for at løse det. Etr der nogen her, der adskiller sig ved at have et forslag. PF.
Avatar billede leif Seniormester
02. september 2007 - 16:26 #1
Tyder på at der tastet et forkert brugernavn eller password.
Avatar billede plovski Novice
07. marts 2008 - 13:25 #2
Nej og ja. Andetsteds fandt jeg ud af, at man i enden af brugernavnet skal tilføje sitets addresse. Altså brugernavnet er ikke bare "brugernavn", men  brugernavn@ftp.mitsite.dk.