Avatar billede hero4life Nybegynder
15. august 2007 - 23:16 Der er 28 kommentarer

Søger et webhotel med ubegrænset trafik og plads

Hej

Da min side www.funsms.dk sluger meget trafik, og det webhotel jeg bruger nu, kører meget langtsom.

Vil jeg høre om nogen der kendte et webhotel som opfylder disse krav:
1.Fri plads ( ubegrænset plads til siden)
2.Fri trafik
3.en oppe tid på min. 99.9%
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. august 2007 - 00:52 #1
Du finder med garanti aldrig nogen udbyder der giver fri plads og fri trafik.

Men du kan komme lidt hen af vejen ved, at kigge til udlandet eks. www.servage.net får du 360 GB plads plus 3600 GB trafik pr. måned for kun 39 kroner pr. måned.

Som jeg har hørt fra andre, så lukker de ikke webhoteller pga. for meget trafik og man må bruge trafik/plads som man vil (har dog ikke selv prøvet dem/udnyttet det).

Men tror du finder svært ved, at finde noget lign.

Men det kommer nok an på hvad du har tænkt dig at ofte pr. måned? 50 kroner eller 4000 kroner?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. august 2007 - 06:16 #2
Pas PÅ med de webhoteller der lover "FRI trafik".
Enten står der med småt at fri trafik er x antal GB/md, og så kan du  købe mere (og det er de seriøse), og ellers har de en gummi-paragraf, hvormed de kan lukke dit website uden varsel, hvis du belaster deres server for  meget (de siger aldrig du bruger for meget trafik).

hvis du har brug for MEGET plads, er det billigste nok at bruge en dedikeret server (eller virtuel server), selvom pladsen ikke er fri, men harddisk plads koster nu ikke så meget idag.
du må jo have en fornemmelse af, om det er 10GB plads du har brug for eller 10TB ..
Avatar billede gurly Praktikant
16. august 2007 - 09:37 #3
og så måske se at få afsluttet nogen af de 28 åbne spørgsmål du har  c",)
Avatar billede hero4life Nybegynder
16. august 2007 - 12:14 #4
Hej .

Tak for jeres svar.

Men dem der serage.net er det uanset om det er dansk trafik eller ej ? for min side vil komme til at bruge mest dansk.

Det webhotel jeg har pt har jeg fri diskplads.
er sådan set meget tilfreds med det. Men er bare bange for når siden bliver større, at de ikke kan følge med da det er et mindre virksomhed jeg bliver hostet hos .

Altså jeg ved ikke hvor meget plads jeg har brug for, da det er brugerne som selv lægger deres ting og sager ind, har pt 2,5 gb på mit webhotel.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. august 2007 - 12:28 #5
som sagt, lej en dedikeret eller virtuel server, så er 2,5GB jo småting ...  der er stadig ikke ubegrænset diskplads, men burde være let at få 100, 200 eller 500GB el. mere.
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. august 2007 - 12:36 #6
De måler ikke om trafikken er dansk eller international.
Avatar billede hero4life Nybegynder
16. august 2007 - 12:58 #7
Hej
okay .

kender du nogle gode ?

Jeg er et registret firma. Kan jeg så trække server hosting fra ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. august 2007 - 13:03 #8
Hvis det er revant for din virksomhed, hvis det reg. firma er en tømrevirksomhed, kan det måske være at SKAT vil vide hvad grunden er til at du vælger en dedikeret server.

Du skal jo være opmærksom på at med en dedikeret server / virtuel server har du selv styr over servere, hvad du vil have inst. på den m.v., men det kræver også at du kan finde ud af at stå for opgradering m.v. medmindre du vil have besøgende til kaffe engang i mellem.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. august 2007 - 13:14 #9
hvis du er moms-registeret, kan du trække udgifterne fra, uanset om det er et simpelt webhotel, eller en dyrere dedikeret server (evt. virtuel server).

både saxnordic.dk og scannet.dk kan anbefales til det formål.

en dedikeret server vil (normalt) stadig blive placeret hos webhotellet/udbyderen, og du kan også lave aftaler hvor de sørge for at holde serveren opdateret både mht. software og udskiftning af hardware.
Avatar billede hero4life Nybegynder
16. august 2007 - 13:52 #10
Hej
jeg er moms regisret firma med cvr nummer.

Men scannet.dk er ikke godt nok de tilbyder kun 30 gb trafik om mdr.

og saxnordic.dk er der ingen priser på ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. august 2007 - 13:59 #11
Tvivler nu på at man bare kan trække fra, sådan er det i hvert fald ikke i vores skattecenter og ifg. vores revisor.

Men tilbage til selve kernen.. Se hellere mod udlandet hvis du skal have så meget trafik, hvis nogen tilbyder fri trafik eller store mængder trafik med i aftalen er det som regel alligevel fordi deres serverpark er placeret i udlandet.

www.uk2.net tilbyder et godt, billigt og stabilt produkt. Man har mulighed for 5 min. support hele døgnet.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. august 2007 - 14:08 #12
bacardil> hvis du driver en hjemmeside, er der ingen problemer i at trække det fra.  om det er en dum 9 kr/md hjemmeside hos B-one, eller en større hjemmeside som kræver en dedikeret server eller 5, er der heller ingen problemer i det.
det kan godt være de brokker sig hvis du køber en mainframe til x antal mill, men om du bruger et par tusinde om måneden (f.eks.), er ikke noget de kigger på.  hvis du køber reklamer kan du jo let komme af med 20-30.000 til div. markedsføring.

både saxnordic og scannet tilbyder ekstra pakker/betaling med trafik, og jo større trafikpakker du køber, jo billigere (pr GB) ...

Alternativt kig på www.schultzconsult.dk  (mener der er trafikpriser)
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. august 2007 - 14:18 #13
fsconsult.dk -> Er du revisor da? Hvis du skriver en virksomhed som kun sekundært bruger deres hjemmside eks. i form af et visitkort og du trækker en dedikeret server fra til 7-8000 kroner om måneden fra.

Det tror jeg nu ikke de vil finde rimeligt, der skal jo være mål med de ting du trækker fra og det faktisk behov for at drive virksomheden - du kan naturligvis trække det nødvendige udstyr fra som skal bruge for at drive virksomheden m.v, men direkte overkøb tvivler jeg nu på.

Især hvis man kommer til at smide et par private website på sin meget store server, så er det heller ikke muligt at trække det fulde beløb fra.

Hvis de først går i gang med, at gennemkontrollere dit regnskab, så kigger de på ALT, det er beløb ned i 100 kroner´s klassen.
Avatar billede hero4life Nybegynder
16. august 2007 - 14:22 #14
Hej.

Man kan sige at det er da noget min virksomhed har brug for.

For ellers kan den jo ikke fungere ?

Men jeg er helt ny i denne branche så ved ikke så meget om at trække fra osv.

Så vil meget gerne vide om det er noget jeg kan ?

mit cvr nummer er 30682777
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. august 2007 - 14:24 #15
Det er ikke noget problem, når det er relevant for din virksomhed som det er i dette tilfælde. Jeg snakker mere generelt.

Men du har naturligvis lov til at trække det fra som kræves for, at dit website/virksomhed kan fungere ordenlig
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. august 2007 - 14:25 #16
bacardil> nej, men har drevet firma og hjemmesider i flere år.
om det er et web-hotel eller en web-server er underordnet.  blot 2 forskellige varianter af samme service.  Iøvrigt er visse webhoteller dyrere end visse dedikerede servere...
SKAT er først utilfreds, hvis der er et decideret misforhold mellem dine udgifter og formålet.  hvis du bruger hjemmesiden som visitkort, ville de nok undre sig hvis du fratrækker 10.000 pr måned på den konto.
Hvis du derimod har andet formål med hjemmesiden (en side der fylder 2,5GB med stort trafikforbrug er nok mere end en visitkorts-side), kan samme beløb sagtens være acceptabelt.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. august 2007 - 14:27 #17
hero4life> hvis hjemmesiden er dit forretningsgrundlag, er der ingen tvivl om at det kan trækkes fra.
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. august 2007 - 14:32 #18
fsconsult.dk-> Hvis der er misforhold eller hvis du trækker udgifter fra som er relateret til en anden virksomhed.

Du skrev tidligere
"hvis du er moms-registeret, kan du trække udgifterne fra, uanset om det er et simpelt webhotel, eller en dyrere dedikeret server (evt. virtuel server)."

Hvis man læser dette uden din nye kommentarer, så kunne man jo tro at alle bare kan trække udgifter fra uanset hvad - for en ny iværksætter kan dette være farligt og måske dyrt hvis SKAT kommer forbi.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. august 2007 - 14:36 #19
bacardil> hvis der er misforhold, ja ... men om det er et web-hotel eller en web-server er komplet underordnet.  det er omkostningerne man ser på, og kun hvis de er ude af propertioner.  men selvfølgelig bør man vende tingene med sin revisor hvis man er i tvivl. Skattereglerne er ikke just simple, og varierer også meget efter om man er privat, selvstændig, ApS eller A/S ...

og har hele tiden forholdt mig til spørgsmålet og ikke gældende for samtlige DK's skatteborgere.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. august 2007 - 14:40 #20
hov, manglede vist en  ;-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. august 2007 - 14:41 #21
fsconsult.dk -> Korrekt, men jeg snakker generelt da hero4life først oplyser at han har et reg. firma, men ikke om det har relevans for hans side, det er senere kommet frem at det er tilfældet.

Men dette er vist også uddebatteret nu :)
Avatar billede hero4life Nybegynder
16. august 2007 - 14:42 #22
Hej

Har nu heller ikke tænkt mig at bruge for 10.000 kr om mdr for server host.

Men nærmere de 500-1000 kr

Men det er noget jeg skal selv punge ud med eller hvordan fungere det ?

og lige nu tjener jeg ikke nogen penge på siden , pga vores sms service mondul ikke er færidgt. Men kan man selvom man ikke har tjent noget endnu, godt trække det fra ?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. august 2007 - 14:48 #23
10.000 var også et eksempel for at overdrive lidt  :-)

Du kan sagtens få et godt webhotel eller webserver for det beløb.  hvis du skal have betydelig trafik ville jeg nok øge budgettet til 1000-1500 kr /md.

Du kan sagtens trække det fra, selvom du ikke har nogen indtægter. SKAT vil dog normalt brokke sig, hvis du i gentagne år kun har udgifter og ingen indtægter...

Ja, enten skal du selv eller dit firma betale det.  Hvis du bare er momsregistret enkeltperson (uden ApS eller A/S), skelner SKAT ikke mellem dig selv og dit firma (mht. bilag/betaling ihvertfald).
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. august 2007 - 14:49 #24
og igen, en revisor er ALTID en god ide når du har et firma  ;-)
Avatar billede hero4life Nybegynder
16. august 2007 - 14:52 #25
Hej

Det med trafik, skal jeg. Da jeg kan se at trafikken på siden bare stiger og stiger.
Jeg er momsregistret enkeltperson.
Kan jeg så godt trække det fra uden jeg skal med penge op af lommen ?

Og takker jer fordi i gider at besvare mine spørgsmål,

Da jeg er ung og ingen erfarning på dette område er det godt at få nogle af de mange spørgsmål besvaret. i vil begge få point :)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. august 2007 - 14:58 #26
som momsregistreret enkeltperson er SKAT ligeglad med om der står dit navn og adresse på fakturaen eller om det er dit firmanavn. Der skal dog stå en af delene (hvis man vil undgå problemer).

Du kan ikke trække det fra, uden at du har betalt for det først.
Men selvom du ikke har nogen indtægter, kan du godt få moms-pengene tilbage fra SKAT fra de udgifter du har betalt. SKAT vil dog nok blive interesseret hvis du gør det mere end et år eller to.
Avatar billede hero4life Nybegynder
16. august 2007 - 15:20 #27
Altså jeg forstår det på denne måde:

1. Jeg betaler for det først selv , bagefter får jeg så pengene retur ?
2. Jeg kan ikke gøre det mere end i 1 år eller 2 år uden at tjene penge ?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. august 2007 - 15:25 #28
1. du betaler det først, og får så moms retur af SKAT ifm. momsregnskabet.  Resten af beløbet går ind som underskud i dit firma, og kan muligvis modregnes i din skat. Men snak med din revisor om den del.
2. Hvis du i gentagne år kører dit firma med underskud, kan jeg forestille mig at SKAT vil have sandsynliggjort at du på et tidspunkt har andet end udgifter (kommer an på udgifternes størrelse). Igen, snak med din revisor.