Avatar billede jimmydk Nybegynder
30. juli 2007 - 20:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

14 dages fortrydelsesret

Mit spørgsmål er ganske lige til.

Har man 14 dages fortrydelsesret når man bestiller et web-hotel.?

Ved godt det ikke gælder domænet da det er unikt.

Men selve hotellet er jo en hyldevare i dag.!

Nogen giver det, men dog ikke gebyret.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. juli 2007 - 21:04 #1
Varer der laves specielt til dig, er der jo ikke 14 dages returret på. Og det er i hvert fald nogle steder opfattelsen, at det kan gøres gældende ved webhoteller.

Men læs betingelserne - og vælg ud fra dem.
Avatar billede old-faithful Praktikant
31. juli 2007 - 01:00 #2
Som udgangspunkt ville jeg mene, at der er tale om et fjernsalg (§ 4) efter forbrugeraftalelovens regler , hvormed du har en fortrydelsesret på 14 dage. Dette gælder såfremt du handler hovedsageligt uden for dit erhverv - altså er "forbruger" (og ikke erhvervsdrivende). Fristen regnes fra det seneste af de tidspunkter hvor det købte overgives og køber modtager de nødvendige oplysninger.

Forbrugeraftaleloven er ufravigelig i forbrugerforhold, jf. § 28. Det ville dog nok være relevant at undersøge undtagelsen i § 18, stk. 4. Hvis du har samtykket til at web-hotellet oprettes inden fortrydelsesfristen udløb, kan du ikke fortryde. Om du har samtykket, ville nok afhænge af en fortolkning af de betingelser som du skal acceptere når du bestiller et webhotel.
Avatar billede old-faithful Praktikant
02. januar 2008 - 17:42 #3
Der sker vist ikke mere i denne tråd. Lukketid?

Se evt. http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede jimmydk Nybegynder
02. januar 2008 - 20:01 #4
nej det gør det vist ikke