Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2007 - 19:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan knytter jeg mit domæne til min IP i stedet for mit webhot

Hey eksperter.. Jeg ved ikke hvordan jeg præcist skal formulere dette. Men jeg har nu 2 domæner som er knyttet til www.web10.dk og som jeg har oprettet gennem dem.

Nu sidder jeg så og leger med apache server, og kunne godt tænke mig at domænerne førte til min egen webserver i stedet for web10

Men hvordan?.. Jeg har kikket lidt rundt på dk-hostmaster.dk men har intet kunne finde?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. juli 2007 - 20:06 #1
Du logger ind i dit interface hos web10 og retter DNSen for det domain du vil pege hjem.

Du kan ikke gøre det hos DK hostmaster, men kun hos dem webhost udbyder der har dit domain i deres DNS.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2007 - 20:12 #2
Okay tak..

Jeg er nu inde under DNS'en hos Web10.. Men der står en masse som jeg ikke kender til så jeg er ikke lige sikker på hvor jeg skal indtaste min IP?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. juli 2007 - 20:13 #3
Kan se du skal gøre følgende.

Login i kontrolpanelet, der vælger du DNS på forsiden af kontrolpanelet. Her retter domænet som skal peges videre. Er det www.domain.dk og domain.dk du vil pege videre, så ret @ og * ud for A records.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2007 - 20:19 #4
Sådan.. det er nu ændret men der er ikke rigtigt sket noget.. Nu står der så også at Ændringer først vil træde i kraft om en time.

Men tak!

Men jeg tænkte hvad så hvis jeg gerne vil købe et domæne som skal pege på min egen server?.. Hvor gør jeg så det?..
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. juli 2007 - 20:20 #5
Om en time så peger det på den nye IP, men alt efter udbyderne m.v. kan der gå op mod 24 timer før det virker hos din internet udbyder.

Hvis du vil købe et nyt domain hos web10? Så er det vel blot, at gentage dette for det nye domain :)
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2007 - 20:26 #6
nej ikke hos web10.. altså uden om webhotel da jeg jo har min egen webserver nu?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. juli 2007 - 20:27 #7
Er det meningen at du vil købe mange domæner, så kan du oprette dig hos DK Hostmaster. Men er det bare til privat behov, så skal du finde en godkendt registrator og købe domænet hos eks. web10 og andre udbydere.

Disse udbydere har så DNSen for dit domain og du kan styre den der.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2007 - 20:30 #8
Nårh okay så man behøver ikke nødvendigvis at købe et webhotel hos dem ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. juli 2007 - 20:34 #9
Nej, det er ikke nødvendigt. De fleste steder kan du købe domænet alene, så betaler du måske lidt mere end hvis du køber det med webhotel, men det er stadigvæk billigere end at købe det med webhotel.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2007 - 20:43 #10
Okay tak :).. Sender du et svar ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. juli 2007 - 20:45 #11
svar :)