Avatar billede hitman3k Nybegynder
04. juni 2007 - 14:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

siden bliver ikke vist rigtigt

Hej Eksperter

en der kan hjælpe med dettet?

Hvis i går ind på http://www.nightfire.dk/ og kigger på forsiden på nyheden fra den 18-03-2007, en som der ved hvordan man får teksten til at stå som i databasen for der er den nyhed sat pænt op... det må kunne ladesig gøre....

Hilsen kenni
Avatar billede olebole Juniormester
04. juni 2007 - 14:53 #1
<ole>

Du skal have skiftet dine 'vbCrLf' (VBS-linjeskift) tegn ud til <br>-tags, når du hiver teksten ud af DB'en.

Umiddelbart synes jeg nu, du bør koncentrere dig om teksten. Når den er så fejlfyldt, som tilfældet er, kan det nok være ligemeget, hvordan den er stillet op.
Find en god ven eller et familiemedlem til at læse korrektur  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede hitman3k Nybegynder
04. juni 2007 - 17:15 #2
læg et svar. det virke sys bare ikke det helt er optimalt at skulle skrive <br> hvergang men pyt hvis der ikke er en anden måde må man jo gøre det. :p
Avatar billede olebole Juniormester
05. juni 2007 - 14:21 #3
Det lyder somom, du har misforstået noget. Når du henter tekst fra din DB, skifter du bare vbCrLf'er ud med <br> - f.eks. med RegExp - inden den udskrives til browseren.
Lettere og mere optimalt kan det næppe blive - og det synes da heller ikke at være et problem for alverdens kodere, der udfører den øvelse hver eneste dag  =)
Avatar billede j_andersen Nybegynder
03. august 2007 - 11:17 #4
Du kan lade ASP udskifte alle dine vbCrLf med <br> (+ et crlf, så din html kildetekst også står pænt til at læse) i et hug

<%= Replace (TekstFraDB, vbcrlf, "<br>" & vbcrlf) %>
Avatar billede hitman3k Nybegynder
15. august 2007 - 12:51 #5
jeg har fundet en løsning..

Jeg fandt en HTML WORD ting på nettet som virker fint.....
Avatar billede olebole Juniormester
15. august 2007 - 14:06 #6
Gad vide, hvad en 'HTML WORD ting' er for noget  =)