Avatar billede canedo Nybegynder
25. maj 2007 - 14:56 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Min post registreres som spam

Jeg har fået et problem. Når jeg sender post fra min helt nye e-mail adresse (@neanders.com), så registreres det som spam hos gmail. Når jeg forsøger at sende til en anden modtager, så når posten aldrig frem (til @amh.regionh.dk). Til andre modtagere har jeg indtil videre ikke oplevet problemer.

Hvad gør man i sådan en situation? Jeg sender ikke spam... ved ikke engang hvordan man gør det. Jeg får ikke nogen mail tilbage om, at posten ikke nåede frem.

Hvad kan jeg gøre?

/Camilla
Avatar billede it-dk Nybegynder
25. maj 2007 - 18:19 #1
Det kan være en spammer som søger i divs whois databaser som har sit dit domæne. Herefter når disse sender spam mails ud fra deres egne mail servere bruger de forskellige domæner f.eks. dit. Forholdsvis hurtigt ser spam databaserne at det er spam og derfor modtager nogle at dine modtager ikke dine mails. Normalt slettes spam mails i spam databaser efter 3-5 day. Ellers kan man kontakte disse og forsøge at få ophævet blokkeringen men det er ikke altid nemt.
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 00:41 #2
Nu kan der jo være mange årsager til at en mail registreres som Spam, det kan være at IPen du sender fra er listet i BlockLister men det kan også være mange andre ting. Det er svært at sige 100% ud fra de oplysninger du kommer med om hvad det kan være.

Er det når du sender fra din maskine der hjemme eller fra hjemmesiden ?
Avatar billede canedo Nybegynder
27. maj 2007 - 19:15 #3
Ja... jeg vil indrømme at jeg ikke har testet det så grundtigt, da jeg ikke ved så meget om sådan noget med mailserver og spamlister.

De gange hvor jeg ikke har kunnet sende til amh.regionh.dk, har jeg sendt fra mit arbejde fra et portable-mail program fra min USB. Indtil videre ved jeg ikke om post sendt hjemmefra via outlook når frem til den, men det ved jeg på tirsdag. I mellemtiden har jeg fundet ud af, at når jeg sender fra min outlook til gmail registreres det ikke længere som spam, men jeg burde så også prøve at sende fra mit USB-program til gmail fra mit arbejde for at se om det gør nogen forskel.

Jeg noterer her inde hvad jeg oplever i løbet af ugen.
Avatar billede canedo Nybegynder
29. maj 2007 - 12:38 #4
Nu har jeg testet og testet. Det lader til, at jeg ikke længere registreres som spam når jeg sender post. Til gengæld går der utroligt lang tid før posten når frem når jeg sender via mail.domæne.com port 25 serveren. Når jeg kommer hjem vil jeg sende via min mail.adsl-udbyder.net port 25 server og se om posten også er forsinket der. Det bør den jo ikke være.

Læg et svar leif og it-dk, min post registreres ikke som spam uanset hvilket program jeg sender fra, eller hvor jeg sender fra. Jeg tror den har været på en graylisting liste eller noget lignende.
Avatar billede it-dk Nybegynder
29. maj 2007 - 13:21 #5
Hvilken webhotel udbyder bruger du til dit domæne? Jeg har selv prøvet en del udbydere og nogle af disse er ikke alle super til mails.
Avatar billede canedo Nybegynder
29. maj 2007 - 13:44 #6
web10... jeg har fundet ud af, at deres mail-service sucks. Men nu giver jeg dem lige en chance og finder ud af om jeg kan leve med deres mærkværdige mailsystem.
Avatar billede it-dk Nybegynder
29. maj 2007 - 15:33 #7
Har selv haft dårlige erfaringer med web10 og kender andre som har haft mail problemer.
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2007 - 15:50 #8
Bruger kun deres Webservice i en sammenhæng og der er vi da forholdsvis tilfredse !
Avatar billede canedo Nybegynder
29. maj 2007 - 15:53 #9
Ja, deres asp-web fungerer indtil videre helt fint. Men deres mail... sucks. Læg et svar leif :-)
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2007 - 16:02 #10
Svar.