Avatar billede frichke Nybegynder
12. maj 2007 - 13:21 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan fungere det med subdomæner

Jeg har et domænenavn.
Nu har jeg så oprettet subdomænet "subdomæne.domæne.dk"

Skriver jeg www.subdomæne.domæne.dk ryger jeg ind på www.domæne.dk

Jeg troede at ideen var at man kunne have en hjemmeside under en anden hjemmeside.

Hvordan hænger det egentlig sammen?
Avatar billede frichke Nybegynder
12. maj 2007 - 13:24 #1
Efter at jeg oprettede dette spørgsmål og trykkede "Send" kan jeg se at de to webadresser blev til links, der linkede til hhv. ingen ting og til dk-hostmaster.dk

Det var ikke lige meningen. Brugte blot navnene som sustitutter for det rigtige navn.
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2007 - 13:28 #2
Det er afhængig af DNS og Serveropsætning
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2007 - 13:29 #3
www.domæne.dk er dog et Domæne hos GratisDNS.dk og du ser DK-Hostmaster siden fordi du ikke har en browser som understøtter IDN domænenavne
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2007 - 13:41 #4
Har du oprettet subdomænet i DNS ?
Er subdomænet oprettet som selvstændigt webhotel på serveren ?

Hvem er din udbyder ?
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2007 - 13:42 #5
Serveren skal jo vide at det er en anden side at den skal vise når det er subdomæne.domæne.dk
Avatar billede frichke Nybegynder
12. maj 2007 - 17:36 #6
Nu virker det.

Der skulle åbenbart lige gå et par timer før det var aktivt.
Jeg oprettede det selv under min domæne manager.

Tak for hjælpen ellers.

Lægger du et svar får du de 121 points
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2007 - 18:05 #7
Bare halvdelen det er fint !
Avatar billede frichke Nybegynder
12. maj 2007 - 18:31 #8
jeg tager halvdelen selv