Avatar billede anders02 Nybegynder
09. maj 2007 - 10:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan virker Templates - hvordan (gen-)låse redigerbart område?

Hej

Jeg vil høre, om nogen kan hjælpe mig med at løse det her problem med Templates i Dreamweaver, DW:

Jeg vil gerne kunne låse et område op i en Template på en sådan måde, at hvis jeg f.eks. har 20 tilknyttede html-sider, så kan jeg redigere i det område, OG så er der en betingelse til: jeg skal KUN redigere i ÉN af de 20 html-sider. Jeg skal f.eks. kunne gå ind og style et link på kun én af de 20 html-sider. Når jeg så har redigeret i den ene side, så vil jeg gerne kunne gå ind i Templaten igen og låse området igen for samtlige 20 undersider. Hvordan gør jeg det? Problemet er, at jeg har forsøgt, og hvis jeg bruger Modify-Remove Template Markup, så laver Dreamweaver ændringen i den ene html-side om, så den bliver ligesom i Templaten, og ligesom i de 19 andre undersider - det vil sige UDEN styling!

SÅ hvordan kan jeg låse området igen for de 20 undersider, men så jeg beholder stylingen i den ene af de 20 undersider?

Stort "?"

Mvh Anders Fjeldberg
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
09. maj 2007 - 10:29 #1
Hej Anders
Hvad sker der egentlig hvis du åbner siden i notepad, og laver ændringen der?
Du kan jo evt. sætte ændringen i en editable region i notepad, og så krydse fingre for DW ikke sletter det næste gang templaten bliver opdateret.
Avatar billede anders02 Nybegynder
09. juli 2007 - 12:42 #2
Jeg afslutter. freak_dk får pointsene.

Mvh anders02