Avatar billede hugomanden80 Nybegynder
17. marts 2007 - 18:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er panasonic lumix dmc lc50 et godt køb eller er det for gammelt?

Hej

Jeg skal have et nyt kamera som bare skal kunne tage gode billeder.

Ikke noget med en masse mærkelige indstillinger og det skal ikke være dyrere end jeg tør tage det med uden at være bange for at tabe det og komme til at ødelægge det.

Hvad siger I til dette kamera

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=86033#

Jeg ved godt at det er en gammel model, men det tager vel stadig gode billeder, det er jo et Leica objektiv (Min far siger det er verdens bedste objektiv, men han har også selv Panasonic kamera med et Leica objektiv)

Skal jeg købe det eller har i et bedre forslag til max 1000 kr.
Avatar billede cpufan Juniormester
17. marts 2007 - 19:05 #1
hvilken type billeder skal du tage?
og hvad skal de bruges til?

opløsningen er jo ikke fantastisk på den model,
zoom er der ikke meget af.

men som afløser til det gamle pocketkamera, er det et udmærket valg,
hvis du bare skal tage nogle hurtige snapshots af familien,
udendørs er det fortrinligt, indendørs vil det nok halte lidt, når lysforholdene driller.

strømmæssigt skal du have en håndfuld batterier til backup.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=214098#
denne her kan klare det dobbelte format.
Avatar billede hugomanden80 Nybegynder
18. marts 2007 - 15:19 #2
Jeg tror jeg køber den de har på tilbud i eksperten til 899 kr fra på mandag.

Det er en Samsung digimax D53.
Avatar billede uffesteenberg Novice
19. marts 2007 - 21:36 #3
Panasonics Lumix-serie er generelt gode, men jeg synes også detaljerne på det der er lidt for ringe... for et par hundrede mere kan du få et 5 megapixel med i hvert fald 4  optisk zoom..

Jeg har selv prøvet et par af Canons Powershot-serie og synes de er mega-gode til prisen..
Fx denne http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000TSYTpHYt?ProductID=R2_D4QFHz74AAAER6MpbjAOM&CatalogCategoryID=iF_D4QFHyGAAAAEO6w803xiY
Fandt den i øvrigt IKKE billigere på edbpriser.dk... El-Giganten tilbyder i øvrigt 14 dages fuld returret, hvis produktet ikke svarer til dine forventninger..
Men hvis du allerede HAR købt Samsung'en, så er det garanteret også et udmærket kamera til prisen :-)
Avatar billede hugomanden80 Nybegynder
10. maj 2008 - 09:14 #4
Undskyld ventetiden!