Avatar billede nph12 Nybegynder
11. februar 2007 - 12:23 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Feltkoder: find antal af figure

Hej
Hvordan finder jeg antallet af figure? Findes der en feltkode som kan dette?

Man kan bl.a. finde antallet af ord med denne kode
{DOCPROPERTY WORDS \*MERGEFORMAT}
Avatar billede supertekst Ekspert
11. februar 2007 - 15:05 #1
Hvis det er figurer fra Autofigurer:

    antalFigurer = ActiveDocument.Shapes.Count
Avatar billede nph12 Nybegynder
11. februar 2007 - 18:19 #2
Det er når man indsætter et billede. Hvordan bruger jeg den oplyste kode? Jeg er ikke inde i VBA.
Avatar billede supertekst Ekspert
11. februar 2007 - 23:18 #3
Alt+F11 åbner VBA-vinduet - indsæt koden i ThisDocument & tryk F5

Sub visAntalBilleder()
    MsgBox (CStr(ActiveDocument.InlineShapes.Count) + " billeder i dok.")
End Sub
Avatar billede nph12 Nybegynder
12. februar 2007 - 10:56 #4
Hvordan får jeg resultatet skrevet i det dokument jeg arbejder med?

Jeg skal bruge det samlet antal af billeder og tabeller som er anvendt i dokumentet. Jeg bruger 'billedetekst' på alle billeder og tabeller, så enten skal man tælle billedtekst eller billeder og tabeller. Jeg ved ikke, hvad der er lettest?

Kan man definere et område i dokumentet, hvor der bliver talt antallet af billeder og tabeller?
12. februar 2007 - 11:10 #5
Dette felt indsætter antallet af figurer:
{SEQ Fifur \c \*MERGEFORMAT}
12. februar 2007 - 11:10 #6
..... stavet korrekt hedder det:
{SEQ Figur \c \*MERGEFORMAT}
Avatar billede nph12 Nybegynder
12. februar 2007 - 11:45 #7
og vel bare:
{SEQ Tabel \c \*MERGEFORMAT}

hvis jeg vil have antallet af tabeller.

Hvordan tæller jeg karakter med mellemrum i et defineret område (skal ikke tælle alle karakter i hele dokumentet)?
Avatar billede nph12 Nybegynder
13. februar 2007 - 11:16 #8
Kan man tælle antallet af ord i et område (forside, indholdsfortegnelse, sidehoved og bilag skal ikke tælles med)?
Avatar billede nph12 Nybegynder
14. februar 2007 - 13:00 #9
supertekst: vil du have point?

Jeg lukker dette spørgsmål, men fortsætter her http://www.eksperten.dk/spm/762506 hvis I vil være med!
Avatar billede supertekst Ekspert
14. februar 2007 - 14:47 #10
ok...
Avatar billede nph12 Nybegynder
14. februar 2007 - 15:40 #11
Hvis jeg kunne få talt ord, tabeller og figurer indenfor et defineret område vil det være super. Hvis I har idéer til, hvordan jeg kan få lavet noget vba kode som kan dette, så kig på det nye spørgsmål.