Avatar billede tblaster Nybegynder
10. februar 2007 - 16:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

1 side hostet på 2 servere

Jeg har efterhånden haft en del problemer med div. webhost over det sidste. Jeg vil derfor høre om der er nogen der kan fortælle mig hvordan man evt. konfigurer en side op således at den bliver hostet via 2 servere. Min tanke var, at hvis den ene server var nede så skulle brugeren sendes til den anden.

Og er der nogen der ellers kan anbefale en god webudbyder. Det behøver ikke være en dansk da de typisk er for dyre. Jeg skal have min. 15 GB plads med ASP og MySQL samt de almindelige komponenter til max. DKK 100 pr. måned.
Avatar billede it-dk Nybegynder
10. februar 2007 - 16:30 #1
For at kunne gøre dette kræver det en form for cluster system med loadbalance system som så kan sende http og https henvedelser videre til en anden server. Jeg tror ikke lige jeg kender nogle udbydere med mindre du selv ønsker et server system til dette. Men det koster jo mere end 100 kr. om mdr med egne servere.
Avatar billede tblaster Nybegynder
10. februar 2007 - 17:36 #3
coderdk ... du må meget gerne hjælpe med at få lukket mine åbne spørgsmål ved at hjælpe med at besvarrere dem!

Mht. løsningen så tænkte jeg på om man kunne sende brugerne hent til en server (server 0) der ikke gør andet end at undersøge om de 2 hoved server (server 1 og server 2) virker. Hvis, så sendes brugeren hen til en af disse. Virker ingen af dem skal brugeren få vist en fejl side fra server 0. Håber det giver lidt mening!

Og mht. vidersendelden tænkte jeg på at det evt. kunne gøres ved at domæne.dk sender brugeren til server 0 der så sender brugerne til s1.domæne.dk eller s2.domæne.dk eller noget i den stil!
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2007 - 17:38 #4
Hvad så hvis det er Server 0 som er nede ?
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 18:15 #5
det kan du faktisk godt lave, men det kræver at DNS serveren kan lave round robin, ellers kan ovenstående ikke laves uden et cluster /loadbalancing.
Avatar billede coderdk Praktikant
10. februar 2007 - 18:17 #6
Apache kan også være load balancer, kræver ikke noget specielt...
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 18:33 #7
coderdk, det er første gang jeg hører at en application alene kan stå for loadbalancing, for hvad hvis apache netop ikke svarer hvordan kan den så sende brugeren til næste server ?
Avatar billede coderdk Praktikant
10. februar 2007 - 18:42 #8
screem_brille, Det kræver naturligvis at apache-load-balanceren kører ;)
Avatar billede coderdk Praktikant
10. februar 2007 - 18:52 #9
Eller mente du webserveren der skal svare klienten? Ja, den skal naturligvis også køre - Det gælder alle "naive" load-balancing-løsninger, ellers skal du til at sætte noget ordentligt op med heart-beat monitoring eller lignende...
Avatar billede tblaster Nybegynder
03. marts 2007 - 16:25 #10
Smid et svar hvis I vil have point!
Avatar billede it-dk Nybegynder
03. marts 2007 - 17:15 #11
Kunne du bruge dem mange kommentar?