Avatar billede kongfjong Nybegynder
23. december 2006 - 11:18 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Søger nyt webhotel/server

For at gøre en lang historie kort, så leder jeg pt. efter en ny server til mit site. Jeg har følgende ret specifikka krav, og begrænser mig bestemt ikke til danske udbydere:)

- Ubegrænset antal subdomæner (Meget høj grænse er også acceptabel)
- Ubegrænset harddisk plads (Lige nu bruger jeg omkring 3,3GB, men vi kommer forhåbentligt til at bruge meget mere fremover)
- Høj trafikgrænse (Lige nu bruger jeg 70GB/måned i trafik. Grænsen ligger på 200GB/måned og den må meget gerne ligge deromkring også)
- Ubegrænset antal databaser
- Ubegrænset antal mails
- Mulighed for at sætte password på undermapper på både subdomæner og hoveddomæne
- Mulighed for cronjobs
- Ubegrænset antal ftp-konti (eller over 100 i hvert fald)
- Webmail
- PHP5
- MySQL5
- Mine nuværende serverspecs: AMD 2600+ Sempron cpu, 1024 MB Ram og 3,1 Gbit full duplex forbindelse.

Det er som sagt ret specifikke krav, og der kan naturligvis slækkes på nogle af dem osv osv. Det vigtigste er, udover det nævnte,  at vi får en god service, med en god oppetid og let tilgængeligt kontrolpanel.

Om det er i Dk er som sagt lige fedt, og jeg leder ikke nødvendigvis efter den perfekte løsning, men mere efter input og anbefalinger, samt meget gerne gode råd:)

På forhånd tak:)
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2006 - 11:55 #1
Med kravene der ville det nok være oplagt med en server løsning, så kan alt sættes op præcis som du vil have dte og ingen andre end dig kan "pille" og sæætte tingene op.

Hvilken prisklasse sigter du efter for dette?
Avatar billede leif Seniormester
23. december 2006 - 12:18 #2
Hvad pris klasse ligger du i ?
Avatar billede leif Seniormester
23. december 2006 - 12:20 #3
Med disse krav du har der vil jeg helt klart anbefale egen server ?

Hvem bruger du nu og hvorfor vil du skifte ?
Avatar billede kongfjong Nybegynder
23. december 2006 - 13:48 #4
Ja, jeg tænker nok også, at det må blive egen server, problemet er blot det med at sætte den op:)

Jeg har hørt rundt omkring at tyske og/eller maerikanske server-udbydere, skulle være ret billige?

Mht. prisen, tænker jeg lidt omkring 4000-5000 årligt + oprettelsesgebyr naturligvids:)

Lige nu bruger jeg 3daner, og jeg vil gerne skifte, fordi jeg ikke er helt tilfreds med service niveauet. Det kører på en såkaldt virtuel server, hvor der kun er 4-5 domæner på, så derfor har vi en rimelig hastighed pt.
Avatar billede leif Seniormester
23. december 2006 - 13:51 #5
Opsætningen af server kan man jo betale sig fra !

Nu skriver du Kontrolpanel ? Tænker du har til Administration af serveren (Oprette nye kunder osv) eller bare så du selv kan rebotte serveren ?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2006 - 13:57 #6
Jeg vil gerne sende dig tilbud på forskellige muligheder, kan du skrive til mig på osj@device.dk eller skrive en emailadresse her jeg kan skrive til.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
23. december 2006 - 15:27 #7
@leif
Jeg tænker på mht. oprette ftp-konti, database med videre:) Altså Plesk eller hvad det nu måtte være:)

@spacemaninc
Jamen skyd løs på "martin snabela martinhjort punktum net" :)
Avatar billede mulemule Nybegynder
23. december 2006 - 20:35 #8
brug http://www.google.com/a til mail delen !
Avatar billede kongfjong Nybegynder
24. december 2006 - 10:51 #9
@mulemule
Der tabte du mig sgu lidt?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
24. december 2006 - 11:28 #10
Prøv at tag fat i Rackhosting.com... de er meget flinke og hjælpsomme.

Du må gerne hilse fra mig
Avatar billede kongfjong Nybegynder
24. december 2006 - 17:44 #11
Jeg vil da tage et kig hartnet.dk:)

@spacemaninc
Har du sent en mail?
Avatar billede mulemule Nybegynder
25. december 2006 - 14:03 #12
Kongfjong. Du skal ikke "tabe dig" nu.

www.google.com/a er en løsning hvor du kan få Google Inc til at stå for mailen. Man kan så både læse den i det kendte gmail interface, men også få den ned i outlook. Det hedder Google Apps For Your Domain. (det er ikke en @gmail adresse). (Specielt er det godt til folk med spam problemer).

Det er virker massivt bedre til mail end noget andet, og jeg har brugt det en del til flere domæner og ikke opdaget problemer endnu. (men jeg skal ikke 100% kunne afvise at der kan være eller opstå problemer).

Du skal nok ikke være 100% sikker på at få seriøs info omkring det, fra folk der måske selv lever af at drive mail hotel.

Kig på det, http://www.google.com/a, og prøv evt at tilmelde dit domæne for at læse mere.

Mvh
Avatar billede kongfjong Nybegynder
25. december 2006 - 16:53 #13
Okay, jamen det lyder da spændende faktisk:)

Nu er der jo en risiko for fejl ved alt hvad man køber, og Google skulle man da mene, at man får en rimeligt god service, så vidt jeg er orienteret;)

Tak for tippet;)