Avatar billede anders02 Nybegynder
24. november 2006 - 11:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilke gode lærebøger på dansk findes der om DW MX 2004?

Hej
Jeg har gået på et kursus i DW MX 2004, og jeg har i forvejen bogen "Dreamweaver MX" af Betsy bruce samt et par gode bøger om DW, fx "Hurtigt i gang med DW MX" af Lennart Christensen fra Forlaget Globe.
Alligevel synes jeg, det er svært at komme videre med de lidt mere vanskelige ting, templates, javascript og den slags ting.
Er der nogle, der har forslag til andre gode bøger på dansk, det kan også meget gerne være en video, man kan skaffe sig, så man kan lære sig selv mere? Så vil jeg meget gerne høre fra jer.
Er der andre måder at lære mere på eller få noget hurtig hjælp til mere enkle ting, man går og bøvler med i DW?
Jeg er typen, der er begejstret for alt det, man kan med teknik, men jeg er sgu ikke så flittig med at sidde og nørde bare for teknikkens egen skyld. Alt det man kan skal helst bare virke med mindst muligt bøvl.
Mvh anders02
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
24. november 2006 - 11:26 #1
Der findes et hæfte, lavet af Søren Pedersen, mener den hedder Tips og Tricks til DW mx4. Det kan du måske få lidt ud af.

Selv bruger jeg pt. Heine Lennert Christensens, CMS med Dreamweaver. En beskrivelse af, hvordan man laver et CMS system med DW.

På adobe.com findes der nogle guides og beskrivelser: http://www.adobe.com/products/dreamweaver/

Du kan med succes på nettet finde nogle tutorials som er lidt sjovere at følge, i forhold til at skulle følge en bog slavisk. Søg efter Dreamweaver tutorial...
Avatar billede anders02 Nybegynder
27. november 2006 - 09:27 #2
Tak for forslaget.

Men CMS er lidt længere ude i horisonten for mig - endnu - og jeg ville høre, om du ikke havde forslag til nogle gode bøger på dansk på niveauet derunder?

Tuts på nettet synes jeg også altid er problematiske for mig at gå i gang med. De forudsætster stort set alle sammen - undtagen html.dk - at man kan en hel masse i forvejen.

Husk også at smide et svar, så du kan få point. Håber du har nogle - flere - forslag?

Mvh anders02
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
27. november 2006 - 13:04 #3
Disse kunne måske være noget:

Bog
Heine Lennart Christensen
Dreamweaver MX 2004 i praksis / Heine Lennart Christensen
1. udgave. - Nærum : Globe, 2003. - 158 sider : ill.
Omslagstitel: Macromedia Dreamweaver MX 2004 i praksis.
På omslaget: Opret et websted i Dreamweaver, arbejd med ASP, CSS og layers, behaviors, templates, databaser og user authentication, opret dynamiske websider.
ISBN 87-7900-215-3 : hf. : kr. 179,00.

Bog
Heine Lennart Christensen
Hurtigt i gang med Dreamweaver MX / Heine Lennart Christensen
1. udgave. - Nærum : Globe, 2002. - 127 sider : ill.
Omslagstitel: Hurtigt i gang med Macromedia Dreamweaver MX.
På omslaget: Brug animationer på websider, skab effekter med dynamisk HTML, anvend Cascading Style Sheets.
ISBN 87-7900-134-3 : hf. : kr. 99,00.

Prøv i øvrigt at søge på biblioteket i dit område, de har virkelig mange forskellige og på forskellige niveauer.....
Avatar billede anders02 Nybegynder
27. november 2006 - 18:10 #4
Lyder fint.
Jeg kløer på.
Mvh anders02