Avatar billede siffus Nybegynder
23. november 2006 - 10:01 Der er 5 kommentarer

Hvordan får jeg vist nye fonte i Frontpage?

Man kan downloade et hav af flotte og anderledes fonte på nettet. Men hvordan bruger man dem i Frontpage så folk der ikke har denne font liggende på deres computer alligevel kan se den som den skal se ud???
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. november 2006 - 10:22 #1
Du skal bare installerer fontene i windows, så har du den også i frontpage, Dette gøres via kontrolpanel - skrifttypper.

Du skal dog vide at du ikke nødvendigvis kan bruge disse fonte. hvis du bruger dem på din hjemmeside kan jeg kun se dem hvis jeg også har disse fonte installeret. Flotte fonte du har hentet fra nettet, kan derfor oftest kun anvendes til grafik
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2006 - 10:22 #2
Det kan du som udgangspunkt ikke medmindre du lægger teksten ind vha fx billeder elelr flash - der kan kun benyttes fonte klienten allerede har i systemet.

Der findes en work-a-round men den kan ikke umiddelbart anbefales da det virker tungt at køre og også er en forældet teknologi - men er det vigtigt for dig skal du da ikke snydes for at forsøge; led efter "WEFT III" - med dette kan du omdanne en font til brug på web og som kan inkluderes vha dit stylesheet.
Avatar billede siffus Nybegynder
23. november 2006 - 10:49 #3
Det var netop det jeg skrev, at andre jo skulle have fonten selv for at kunne se den hvis jeg bruger den på min hp. Det var jeg godt klar over.
Ville høre om der var en anden løsning. Bruger selv på nuværende tidspunkt at lave dem som billeder, men ville høre om der var andre gode løsninger.
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2006 - 10:54 #4
der er ingen gode løsninger - men en mulig løsning er WEFT III
Avatar billede keysersoze Guru
10. december 2006 - 02:24 #5
lukketid?