Avatar billede m_nielsen Nybegynder
09. november 2006 - 20:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 ADSL linier på én tlf-linie?

Hej

Kan man få 2 ADSL-linier ind på samme tlf-linie i ét hus?

Eller skal man have 2 fastnetlinier til 2 x bredbånd?

Vi har TDC nu, men kan ikke finde noget på deres hjemmeside om det, så jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
09. november 2006 - 20:44 #1
1 adsl pr bærelinie, så kun 1 stk
Avatar billede m_nielsen Nybegynder
09. november 2006 - 20:47 #2
...og man har kun 1 "bærelinie" pr hus?
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2006 - 20:49 #3
.... men I kan godt få internetopkobling til flere computere med 1 linie, hvis det er det, I vil have.

Er det det?
Avatar billede newts Nybegynder
09. november 2006 - 20:50 #4
Da ADSL er et højfrekvens signal som er "overlejret" på telefonlinen, optager den 1. ADSL forbindelse linien til Højfrekvenssignalet.
Det burde derfor ikke være muligt at have flere ADSL forbindelser på samme telefonlinie, men da udviklingen går stærkt, kan det være at de har fundet ud af at lægge flere forskellige frekvenser på samme telefonlinie, men jeg tror det ikke.
Man behøver ikke at have en fastnetlinie, men blot et sæt "RÅ KOBBER".
Man skal dog betale for det rå kommer, men ikke det samme som et telefonabonement.
Ofte er der forberedt til 2 telefonlinier i hvert hus, så du burde kunne få 2 linier ind. Hvad med at vælge en ADSL leverandør der har en høj hastighed, og så del den til de 2 PCer, dog må du ikke sende videre til "naboen" hvis du bruger telefonlinie, men hvis du bruger rå kober, kan man være heldig at få tilladelse.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
09. november 2006 - 20:53 #5
newts om man kører over rå kobber eller en telefon linie har intet at gøre med om man må dele sin forbindelse eller ej, det er ens udbyders vilkår der bestemmer det.
Avatar billede m_nielsen Nybegynder
10. november 2006 - 19:09 #6
Man kan kun få 1 stk ADSL - har jeg fået bekræftet af TDC.