Avatar billede mason Nybegynder
03. november 2006 - 15:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tilføje eget icon, når side bookmarkes?

Hvordan får man et icon tilknyttet sin hjemmeside, så når folk føjer hjemmesidem til Foretrukne, så optræder der et lille icon ud for navnet på listen, istedet for f.eks. Internet Explorers standard icon?
Avatar billede bentjuul Nybegynder
03. november 2006 - 16:18 #1
sæt det ind i din kode
<LINK REL="SHORTCUT ICON" href="favicon.ico">

og kald din ikon favicon.ico
Du kan læse lidt her http://www.html.dk/artikler/00002/

//bentjuul
Avatar billede bentjuul Nybegynder
07. november 2006 - 11:48 #2
Skal du have mere hjælp til favicon.ico
Avatar billede mason Nybegynder
07. november 2006 - 16:37 #3
Hej Bent

Tusind tak for det!
Jeg har dog prøvet det af, men kan ikke få det til at virke, så noget må jeg gøre galt.
Hvor præcist i html'en skal jeg smide koden? (Bare lige for at skære det ud i pap) :-)
Avatar billede bentjuul Nybegynder
07. november 2006 - 17:26 #4
Prøv at nøjes med at oploade favicon.ico dvs. uden koden, men den skal være i samme mappe som din index.htm. Så skal det virke.
Du behøver først at sætte kode ind hvis du kalder favicon noget andet.
Avatar billede bentjuul Nybegynder
07. november 2006 - 17:27 #5
Husk lige at den kun må fylde 16x16px
Avatar billede mason Nybegynder
07. november 2006 - 19:15 #6
Jeg har nu slettet koden i html'en.
Mit icon hedder favicon.ico og ligger i samme mappe som index.htm
Og den fylder 16 x 16 px.
Men det virker stadig ikke.....???

SKAL ikonet laves med specielt software, som det nævnes i artiklen, eller er det ok at jeg bare har lavet det i Photoshop?
Avatar billede bentjuul Nybegynder
07. november 2006 - 21:04 #7
prøv at gem din side i foretrukne, men ja du skal lave din icon i en generator som beskrevet. Jeg mener ikke at Photoshop kan generere ico filer.
Avatar billede mason Nybegynder
08. november 2006 - 08:37 #8
så er det dér den ligger begravet!
Jeg prøver at bruge en af de bskrevne programmer. Jeg vender lige tilbage med en melding om resultatet :-)
Er der et af programmerne du vil anbefale eller fremhæve fremfor nogen andre?
Avatar billede mason Nybegynder
08. november 2006 - 09:21 #9
Så lykkedes det. Kanon!
Tusind tak for hjælpen, og point til dig :-)
Avatar billede bentjuul Nybegynder
08. november 2006 - 10:04 #10
Selv tak og tak for point.