Avatar billede Rune Sommer Mester
06. august 2006 - 00:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

FTP igennem to routere.

Jeg har en ledning ind i huset hvortil der er tilslulttet en standard Cybercity router.
På denne router har jeg sat en gammel 10mbit hub til når jeg skal spille lan med venner og bekendte.

En af de 8 udgange i hubben går ind på mit arbejdsværelse hvor jeg - vha. en router - har to computere tilsluttet.

Dvs. ADSL-modem --> Router --> Hub --> Router.

Jeg skal nu have oprettet en FTP-server fra den ene computer (serveren) men jeg kan ikke få hul igennem til FTP-serveren.
Jeg ved, hvordan man re-directer en router til en intern IP-adresse. Men jeg kommer til kort, når der er to routere imellem WWW og min computer.

Hvad skal jeg gøre, for at få min FTP-server til at virke?

\Rune T.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. august 2006 - 00:38 #1
På CC routeren skal du forwarde FTP port til IP's på den interne router.
Og så skal du i den interne router forwarde FTP porten til serveren.
Avatar billede Rune Sommer Mester
06. august 2006 - 00:58 #2
Det lyder som en ganske god plan :-)

Kan jeg antage, at den interne routers IP er 192.168.1.1 da, når jeg starter FTP-serveren, skriver den: online at 192.168.1.3 ?
Eller ved du, om der er et sted, hvor jeg kan checke det?

det er en asus RX 3041
Avatar billede Rune Sommer Mester
06. august 2006 - 02:04 #3
Så fandt jeg manualen til routeren... Nu virker det også næsten....

Windows cannot access this folder. Make sure you typed the file name correctly and that you have permission to access the folder.

Details: The operation timed out

Har du en løsning på dette problem også? Ellers har du også ganske meget ret til de 100 points alligevel!

\Rune T.
Avatar billede unexperienced Nybegynder
06. august 2006 - 02:24 #4
kigger lige med
Avatar billede team-temp Nybegynder
06. august 2006 - 07:25 #5
Du skal have rettigheder til mappen.. evt login

Oppe i højre hjørne er der en tab med "File" klik der.
Og tryk så "Login som"
Så skal du indtaste din brugernavn og adgangskode

Mvh Temp.
Avatar billede Rune Sommer Mester
06. august 2006 - 08:35 #6
Team-temp.
Den forstod jeg ikke helt. Hvilke rettigheder snakker du om? I hvilket program? FTP-clienen??
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. august 2006 - 11:33 #7
Hvilket server program bruger du?
Avatar billede Rune Sommer Mester
06. august 2006 - 14:25 #8
BulletProof FTP-server

Hmm. Tror måske jeg har lavet en fejl 40 ved re-directingen...

Den første (CC-routeren) deler IP'er ud med nr. 10.0.0.1,2,3,4,5,6
Nu skal jeg så bare have fundet ud af, hvilken IP min nr. 2-i-kæden-Asus-router har fået fra cc-routeren. Og så skal den omdirigeres til... øhh... tja. min FTP.

Jeg er tæt på at have mistet overblikket lige pt.
Men er det ikke korrekt - at første CC-router skal omdirigere trafikken til en IP med nr. 10.0.0.2,3,4,5.. osv. (mener at routerens egen ip hedder 10.0.0.1)
Og dernæst skal ASUS-routeren omdirigere trafikken fra sig selv til den IP jeg har fået tildelt af den. Dvs. 192.168.1.(3,4,5) ??
Avatar billede Rune Sommer Mester
06. august 2006 - 14:31 #9
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. august 2006 - 14:43 #10
Ja, det er korrekt.
Hvis du i Asus routeren går ind under WAN, kan du se IP'en den har fået fra CC routeren (burde nok sætte den fast, så den ikke pludselig skifter).
Avatar billede Rune Sommer Mester
06. august 2006 - 15:18 #11
Så kom der hul igennem. !!
Og jeg kan ikke helt finde ud af at sætte IP-en fast i ASUS-routeren. Men jeg har fastsat de IP'er den deler ud til de to computere på kontoret. Så må jeg håbe, at CC-routeren ikke skifter den interne IP sådan lige pludseligt.... men så vidt jeg husker, sker dette også ganske sjældent.

Så til pointfesten :-)  Hvis du (hmortensen) lægger et svar, får du pointsene.
Takker for assistancen.

Rune T.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. august 2006 - 15:43 #12
Det var så lidt.