Avatar billede big_ossi Nybegynder
17. juli 2006 - 01:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kan ikke modtage post på egen mailserver

Hej.

Har en mail server som bare skal modtage post og ikke sende.

har sat domænet sådan her op:
denp.dk A -  83.94.Xxx.xxx
mail.denp.dk A - 83.94.xxx.Xxx
www.denp.dk     A - 83.94.xxx.xxx
denp.dk     MX 10 mail.denp.dk
mail.denp.dk CNAME - mail.denp.dk

Nu er jeg ikke så stærk i mail sætop men burde mails sendt til mail@denp.dk så ikke komme ind på min server via 83.94.xxx.xxx port 110 og kunne læses på serveren ?

Eller hvordan er det lige?

p.s er det lukket for port 110 hos tdc efter hvad jeg kan læse via deres er det kun port 25 men da jeg ikke skal sende mails fra serveren er det vel lige meget eller tager jeg fejl der ?
Avatar billede morhan Novice
17. juli 2006 - 02:04 #1
fra http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_faq_tek

Jeg vil gerne have min egen mailserver, hvad skal jeg gøre?

TDC Bredbånd er velegnet til at have egne servere stående, hvis man vælger en fast IP-adresse.
For at forhindre misbrug af mailserveren, er tcp/25 (mailserver-porten) blokeret i TDC' s router, og derfor skal man i DNS sætte en sekundær mailserver (backup-mx.post.tele.dk) ind. Dette gøres som følger:
mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.
Avatar billede morhan Novice
17. juli 2006 - 02:05 #2
port 110 benyttes af mailklienten når den skal hente post fra sin indbakke. 110 har altså intet at gøre med de mails som serveren modtager ude fra omverdenen
Avatar billede big_ossi Nybegynder
17. juli 2006 - 02:12 #3
det vil sige hvis jeg tilføjer
denp.dk mx 20 backup-mx.post.tele.dk
så skulle de komme ind til min server på 83.94.xxx.xxx
Avatar billede morhan Novice
17. juli 2006 - 02:30 #4
ja, hvis der er åben for port 25 resten af vejen fra tdc's server, så burde den komme igennem
Avatar billede big_ossi Nybegynder
17. juli 2006 - 02:33 #5
hvis jeg laver en portscan på localhost så er port 25 åben.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
17. juli 2006 - 05:11 #6
Du skal have TDC til at åbne for port 25, din mailserver både sender OG modtager post på port 25. At du kan se at din computer er åben inde fra den selv hjælper ikke noget, det bliver der ikke åbent fra Internettet af.
Avatar billede big_ossi Nybegynder
17. juli 2006 - 05:19 #7
Morhan> de kommer ind nu ;) takker. svar og der er points :)

Kasper.h> Med den backup mx løsning virker det fint
Avatar billede big_ossi Nybegynder
17. juli 2006 - 23:31 #8
:)
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
17. juli 2006 - 23:39 #9
"Du skal have TDC til at åbne for port 25, din mailserver både sender OG modtager post på port 25. At du kan se at din computer er åben inde fra den selv hjælper ikke noget, det bliver der ikke åbent fra Internettet af."

Hvilket du ikke får tilladt, medmindre du er et registeret firma. Privatpersoner SKAL sende den igennem TDC's mirror, netop for at forhindre spam som de skriver.
Avatar billede morhan Novice
17. juli 2006 - 23:45 #10
Hos TDC Webspeed kan man som privatperson godt få åbnet port 25
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
17. juli 2006 - 23:47 #11
morhan har du checket om de ikke stadig sender dig over backup mx ? :p
Avatar billede morhan Novice
17. juli 2006 - 23:53 #12
Ja. Der er åben hele vejen ind og hele vejen ud :)
Avatar billede zaar Nybegynder
18. juli 2006 - 08:50 #13
Har lige rodet med nøjagtig samme problem stilling selv.

TDC ville ikke åbne min port 25 da jeg er privat person, så der var ikke noget at gøre der.

Min løsning var lige som dig, at anvende backup-mx serveren.