Avatar billede dhansendk Novice
30. maj 2006 - 19:38 Der er 9 kommentarer

Hvem vil være os behjælpelig!

Vi skal bruge et logo til vores kommende forening.
Logoet skal være gratis, da vi i den kommende forening selv gør arbejdet uden at få noget for det - den ånd vil vi gerne bringe videre i alt hvad vi laver!

Siden handler om kampen mod dødskørsel og skal skabe opmærksomhed om de lave straffe der gives på område.

Vi skal dertil bruge et logo, som kan bruge på visitkort, brochure - men mest vigtig lige nu, på den kommende hjemmeside!

Logoet skal indeholde navnet "Stop Dødskørsel"
Ideer er meget velkomne!

Som tak, får det valgte design selvfølge de 200 point, men bliver samtidig også nævnt på vores kommende hjemmeside under sponsorer (med hvad navn man nu ønsker)

Jeg håber nogen vil være os behjælpelig.

Dan Hansen
Avatar billede twotimes Nybegynder
30. maj 2006 - 20:49 #1
kan prøve at flække noget sammen i løbet af weekenden. Hvordan kommer man i kontakt?
Avatar billede twotimes Nybegynder
30. maj 2006 - 20:53 #2
kan i sige noget om hvilken stemning i vil videregive?

Vrede, alvor, kampvillighed, sorg?

Et par ledetråde ville gøre det meget nemmere.
Avatar billede dhansendk Novice
30. maj 2006 - 22:10 #3
du kan kontakte mig via mail på danhansen.dk(at)gmail.com
Via denne mail kan du få flere kontaktoplysninger!

Logoet skal mest af alt signalere, at dødskørsel ikke er iorden - altså nok mest vrede overfor hvad det er personerne gør! - men samtidig er der også en vis kampvillighed bag vores kommende forening - vi vil sørge for at dommere og politikere holdes i ilden på dette område og gør noget for en positiv udvikling.

Ideerne til logoet har været mange, men her er et par af de bedste vi kunne komme i tanke om selv:

#1: Ser ud af foruden af en bil og ser en skrigende person lige foran bilen - gerne med fartstriber i siden af billedet!

#2: Et vejskilt, alá indkørsel forbudt, med en fartbølle inde i cirklen med stregen ned over og så navnet ved siden af.

#3: Evt. fronten af en bil, der har været indvolveret i en ulykke, om det skal være et rigtig billede eller et clipart lign. billede er vi ikke rigtig klar over, men da det jo skal bruges til visitkort senere også, så skal det jo nok være vektorgrafik.
På fronten af bilen, står der så "Stop DødsKørsel"

#4: Vi har selv lavet et logo, hvor der står SDK med store bogstaver øverst, neden under en tyk rød streg med 2 hvide striber og derunder teksten "STOP DØDSKØRSEL"
Men vi synes måske den er for passiv og ikke opmærksomhedvækkende nok!

Lidt information om hjemmesiden.
Baggrunden på hjemmesiden bliver en landevej - tegning ej ægte!
Midt på skærmbilledet, kommer en boks med selve indholdet og det er så meningen at logoet skal overlappe den øverste kant af boksen og ud på baggrunden - vi arbejder i Photoshop og illustrator.

Det var lidt at arbejde med, er glad for at du vil kigge på det og vi glæder os til at se hvad du kan komme op med. Har du andre ideer til logoet, så kom endelig med dem.
Avatar billede dhansendk Novice
31. maj 2006 - 03:05 #4
Vi har snakket lidt mere - og vi er blevet enige om, at det tegnefilms agtige look droppes! Det bliver ikke alvorligt nok!

Designet bliver derfor mere rent og simpelt.
Præcise detaljer ikke fastlagt!

Logoet må gerne stadig udtrykke utilfredshed, og kampvillighed.

Hvis du har spørgsmål, så blot send mig en mail, og jeg skal fluks være der!

Farverne i designet, bliver lidt mørke og dystre, sammen med farverne fra ambulance blink. Emnet er jo desværre tit forbundet med stor sorg og død.

Logoet må godt være alvorligt - altså business agtig samtidig - da den jo skal bruges på det lidt mere alvorlige plan!
Her tænker jeg i retning af hvad en kampagne fra færdselsstyrelsen ville indeholde - ikke noget for sjov - igen cartoons - det er et alvorligt emne!

Håber det kan give dig lidt mere at arbejde med!

Ellers som sagt - kontakt mig!
Avatar billede helle100 Nybegynder
31. maj 2006 - 08:50 #5
Et bud:
http://rapidshare.de/files/21829510/SDK.jpg.html
Tryk på "Free" i bunden så kommer det nederst på næste side
Avatar billede dhansendk Novice
31. maj 2006 - 14:41 #6
Helle100 > Det ser rigtig godt ud - det er slet ikke dumt!
Jeg lader selvfølgelig lige nogle flere bud komme ind, før vi tager stilling til hvilket det bliver. Men godt bud. :)

Twotimes > Glæder mig selvfølgelig meget til at se hvad du kommer op med :)
Avatar billede helle100 Nybegynder
13. juni 2006 - 14:58 #7
Fundet noget du kunne bruge?
Avatar billede dhansendk Novice
16. juni 2006 - 16:10 #8
Beklager den sene respons!
Der har været lidt problemer... vi kæmper lige nu for at finde en sponser til domænehotellet!! Indtil vi har fundet en, sætter vi lige det lidt på standby!!
Jeg lukker det ikke helt endnu, da vi ikke har opgivet ideen!!
Håber det er i orden!!

Fik dog aldrig et bud fra twotimes!!??
Avatar billede helle100 Nybegynder
16. juni 2006 - 16:19 #9
Helt ok, så må vi håbe twotimes finder tid til at komme med et bud