Avatar billede ttgeek Nybegynder
16. maj 2006 - 13:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En god editor?

Jeg skal til at lave lidt js og har derfor brug for en god editor. Command compleasion er et must, der virker.. WeBuilder er skod.

nogen forslag?
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2006 - 16:05 #1
<ole>

Det er en ret kompliceret ting at lave ... ikke mindst i JS p.gr.a. sprogets opbygning. Da der ikke er nogen professionelle JS'ere, der vil have den slags slået til, tvivler jeg kraftigt på, der er lavet en JS-editor med completion.

Hvad skodder ved webbuilder? Ofte ses det jo, at det er hardware'en på den anden side af skærmen, der skodder  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede ttgeek Nybegynder
16. maj 2006 - 17:21 #2
Jo man kan sagtens kode uden Command compleation. Det er bare så meget nemmere og hurtigere. Så kan man bruge den sparsomme tid på et ordenligt design i stedet jo.

webuilder har command compleation, det virker bare ikke særligt godt, sikkert pga js's svage variabeltyper.

men hey. js er jo også et lowlife-hackeragtigt-popup scriptsprog, så du har nok ret. Gruer bare for at man skal til at bruge det i AJAX sammenhæng. gab.
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2006 - 18:27 #3
1) Nu laver en professionel programmør jo ikke design - ligesom grønthandleren ikke trækker tænder ud

2) Man skal nok være en udpræget, uvidende, højrumpet, lowlife-hackeragtig type, når man tydeligvis intet kender til sproget ... og alligevel forgæves prøver sig at gøre sig klog på sproget

3) Det skal du ikke bekymre dig om. Det varer sikkert længe, inden du fatter det første bogstav i AJAX ... med mindre du altså er dramatisk mere begavet, end du prøver at fremstå her  :)
Avatar billede ttgeek Nybegynder
16. maj 2006 - 21:32 #4
forhåbenligt designer professionelle programmøre, oftest er det bare ikke bruger fladen.

Har jeg ramt en nerve? Har du være med til at skrive WeBuilder eller noget lignene? Jeg spurgte jo bare om der var nogen der kendte en god editor mand. Men ok.. du svarede vel nej. ohwell, jeg spør' et andet sted.

ps: super-flame, haps.
Avatar billede styrk Nybegynder
16. maj 2006 - 21:57 #5
ole... tjek din mail :s
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2006 - 22:19 #6
Nej, det har du heller ikke forstået rigtigt ... jeg har absolut intet med WebBuilder at gøre - og jeg har aldrig prøvet den. Hvorfor skulle jeg ellers spørge dig, hvad der skoddde ved den?  :)

Det var mere din forvrøvlede udtalelser om JavaScript, der afslørede dig som en lidt opblæst semi-noob. Ydermere indeholder AJAX så mikroskopiske mængder JS, ar det ikke burde være noget problem, hvis man kan bare en smule af et C-agtigt sprog.
I udgangspunktet indeholder AJAX faktisk ikke JavaScript - folk roder bare begreberne sammen ... hvilket til dels også gælder Jesse Garrett, der navngav teknikken.

Desuden er der kun så korte ord indbygget i JavaScript - og der er ikke store, indbyggede objekt-hierakier - at det ville være overkill med completion. Umiddelbart er det længste metode-navn, jeg lige kan komme på: lastIndexOf (som kan kaldes på et string-object).

Der er andre sprog med dybe, indbyggede objekt-hierakier, hvor completion kan være en fordel, men i JavaScript ville det nærmere være i vejen  :)