Avatar billede danm Nybegynder
30. april 2006 - 17:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Program bliver langsomt når der bruges billede som baggrund

Hej

Jeg er ved at lave et program i vb 2005. Når jeg bruger et billede som baggrund på formen bliver programmet utrolig langsomt når det skal vise formen efter en anden form har været i fokus. Jeg kan nå at trykke på et par knapper på formen efter den er sat igang til at blive vist. Og det er ikke kun i debug mode at det kører langsomt, også i det compilede program når jeg kører det uden for visual studie (det der bliver lagt i release mappen)
Jeg har ikke nogen hardware problemer, Computeren er en bærbar med 2.8 Ghz processor og 756 MB ram så det skulle ikke være noget problem.
Det er lidt generelt i vb2005 at det er lidt langsommere synes jeg. Ikke kun med billede som baggrund men også flere af funktionerne.
Nogen andre der kender til disse ting og eventuelt har fået løst problemet?
Avatar billede danm Nybegynder
01. maj 2006 - 00:49 #1
Ok...
Jeg fandt lige ud af at det der gør det langsomt med bagrundsbilledet er groupboxes hvor bagrundsfarven er sat til gennemsigtig.. Den bliver sjovt nok lidt hurtigere hvis jeg giver dem en anden baggrundsfarve, men det er jo bare ikke så pænt... Nogen ideer..
Avatar billede danm Nybegynder
14. maj 2006 - 21:04 #2
Lukker