Avatar billede danm Nybegynder
15. april 2006 - 00:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Streamreader læser ikke de danske bogstaver

Hej

Jeg bruger en streamreader til at læse en textfil, men den fjerner desværre alle æ å ø fra teksten. (københavn bliver til kbenhavn).

Nogen der har en ide til at undgå dette?
Eller bare en anden måde at læse tekstfilen på.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2006 - 01:09 #1
prøv:

Dim sr As StreamReader = New StreamReader(fil, Encoding.Default)
Avatar billede danm Nybegynder
15. april 2006 - 02:03 #2
Er det noget du ikke ved??  (o=

Nu virker det som det skal, jeg skulle dog importe system.text

jeg takker endnu engang igen igen igen..

Jeg har aldrig helt forstået med disse imports man kan sætte ind i starten, er det noget der tilføjes i det færdige program som en ekstra kommando pakke (dll fil eller ligende) eller er det noget der nærmest er i programmet i forvejen og jeg sparer bare skrive plads ved at tilføje dem øverst (istedet for at skrive eksempelvis system.text.encoding.default)

Det jeg vil mener er, hver gang jeg bruger en af de funktioner fra system.etellerandet er det så noget der gør programmet større?

Forresten, smid svar
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2006 - 02:50 #3
det sidste - det er udelukkende for at kunne bruge kortere navne

så de fylder intet

og svar