Avatar billede shanka Nybegynder
06. februar 2006 - 13:26 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

tjekke kontaktperson uden at tilføje

jeg er kommet til at bruge tilføj kontaktperson, for at tjekke om en bestemt mail var tilmeldt MSN. Det var ikke meningen at vedkommende skulle vide noget om det... ja, det er lidt lusket, men... Jeg skyndte mig at slette/blokere adressen på min egen liste over kontaktpersoner. Og i panik lukkede jeg også min konto! Spørgsmålet er nu om vedkommende vil få den pop-up, som normalt fremkommer ved tilføjelse af andre?
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 13:51 #1
ja han skulle gerne få dem indenfor 1 min efter du har tilføjet, det er ihvertfald det normale
Avatar billede shanka Nybegynder
06. februar 2006 - 13:52 #2
men vel kun hvis vedkommende er logget på i øjeblikket?
Avatar billede nva Praktikant
06. februar 2006 - 13:54 #3
Jeg tror vedkommende vil få en popup alligevel - men prøv dog med en af dine andre chatvenner.
Avatar billede nva Praktikant
06. februar 2006 - 13:54 #4
Altså vedkommende får self. først popup når han/hun start msn.
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 13:55 #5
selvom personen ikke er logget på det samme tidspunkt og først kommer på fx. en dag efter, vil personen stadig få beskeden.
Avatar billede shanka Nybegynder
06. februar 2006 - 13:56 #6
Hvis jeg håber på at vedkommende ikke er logget på endnu, og når jeg har slettet min konto, kan pop-upen da ikke vises med et ikke-eksiterende kontonavn.... eller?
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 13:59 #7
har dog ingen anelse om msn er lavet sådan at "beskeden" selv registrere om brugeren er slettet og derved selv beslutter ikke at sende sig videre fra msn serveren til den person du tilføjede. Prøv at gå ind på msn hjemmeside og find support siden?
Avatar billede shanka Nybegynder
06. februar 2006 - 14:00 #8
har forsøgt det... uden held
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 14:00 #9
og desuden, hvis du ikke havde slettet din bruger og han havde skrevet, så kunne du bare skrive at du havde skrevet forkert i mailen, det er en menneskelig fejl som kan forekomme og det kan han ikke gøre dig ondt med
Avatar billede shanka Nybegynder
06. februar 2006 - 14:01 #10
beskeden bliver vel først genereret og afsendt når brugeren logger på...? Ønsketænkning måske..
Avatar billede shanka Nybegynder
06. februar 2006 - 14:01 #11
nicer>> så simpelt er det vist desværre ikke
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 14:05 #12
du tilføjer ham på din egen liste og dermed vil msn serveren registrere at det har du gjort og dermed gemmer at når denne person logger på, skal han have besked om at en person har add'ed ham til msn.... nicer>> så simpelt er det vist desværre ikke <--- er det bare fordi du er en kylling eller der er et (personligt) anliggende mellem dig og personen???
Avatar billede shanka Nybegynder
06. februar 2006 - 14:06 #13
Men jeg har jo også slettet ham igen - det bliver vel også registreret?
ja, men et privat anliggende
Avatar billede shanka Nybegynder
06. februar 2006 - 14:06 #14
I øvrigt er min liste jo nedlagt nu..
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 14:11 #15
ja kan godt være msn har lavet programmet sådan, men den eneste måde du endtlig kan få svar på dette spørgsmål er at skrive direkte til msn og spørge dem... det er dem som ved det bedst :)
Avatar billede shanka Nybegynder
06. februar 2006 - 14:15 #16
ja, det har du nok ret i, men det vil nok tage 14 dage at få svar på det på den måde. Altså ikke tids nok til at forhindre en mindre katastrofe for mig.
Jeg kan måske prøve at lave samme nummer med en god msn-ven, som kan fortælle mig hvad der sker ved det.
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 14:19 #17
du kan prøve med en vens msn... men hvis du så opdager at beskeden alligevel er kommet videre og personen du har add'ed modtager den alligevel og finder ud af at det er dig som har "add'ed" ham, så vil problemet alligevel være ude... for du kan ikke forhindre den skriver til ham...
Avatar billede shanka Nybegynder
06. februar 2006 - 14:20 #18
nej, det vil være noget rigtigt lort for mig :(
Avatar billede nva Praktikant
06. februar 2006 - 14:23 #19
Som jeg skriver - afprøv det med en ven.
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 14:24 #20
jeg vil helst ikke nage i folks personlige problemer, men er det helt umuligt at snakke med personen og få personen til ikke at give dig bank, hvis det er det som vil ske?
Avatar billede shanka Nybegynder
06. februar 2006 - 14:27 #21
ja, det er vist udelukket, så jeg er temmelig rystet lige nu, og vist også lidt ude af stand til at tænke klart
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 14:38 #22
hehe hvis jeg vidste præcis hvad dit problem var, ville jeg måske kunne give dig et råd om hvad du kunne gøre... men som sagt vil ikke nage ved andres personlige problemer, så hvis du ikke vil give det videre er det i orden :)
Avatar billede shanka Nybegynder
06. februar 2006 - 14:39 #23
Jamen mit problem er at vedkommende bare ikke må se at jeg har forsøgt at add'e den specifikke mailadresse.
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 14:50 #24
tja den eneste måde du kan sikre dig 100% at personen ikke får beskeden, er at brugeren  du har tilfjet bliver slettet selv :) og derved skal du hacke ;)
Du må simpelt håbe at beskeden ikke kommer videre pga. du har slette din tidligere brugere og dermed ikke kommer videre... du kan ikke bare skrive til msn og skrive at personen ikke må få den add besked, de er fuldstændig ligeglade med dine personlige problemer, så det eneste du kan gøre er at "bede til gud" (hvis du tror på ham) at beskeden ikke når frem... mere kan du ikke gøre :)
Avatar billede shanka Nybegynder
06. februar 2006 - 15:00 #25
Næ, det ser sådan ud... og det er vist for sent.
Vil du ha' nogle points for din venlige deltagelse, så læg et svar.
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 15:02 #26
ønsker dig held og lykke med at få løst dit problen :(
Avatar billede shanka Nybegynder
06. februar 2006 - 15:05 #27
tak...