Avatar billede izpep Nybegynder
23. januar 2006 - 15:50 Der er 59 kommentarer og
1 løsning

Computer Genstarter hele tiden

Hej experter..

Når jeg starter min computer op kommer den op med en blå skærm jeg kan ikke nå og se hvad det er for det tager en nano sek og så genstarter den og sådan bliver den ved..

den kune heller ikke formateres og instaleret windows igen så jeg tog den over i en anden pc og så virkede det fint så satte jeg den over i min pc og sketer der det samme..

Hvad skal jeg gøre håber på at i kloge hoveder kan hjælpe mig!
Avatar billede overloaded Mester
23. januar 2006 - 16:06 #1
Noget tyder på at det er en hardware fejl (ram, grafikkort eller harddisk.) Prøv at sætte nye dele i og se om det virker.
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 16:36 #2
så jeg tog den over i en anden pc og så virkede det fint ?  hvad tog du over i en anden pcer ?hvilket hardware eller hvad mener du
Avatar billede izpep Nybegynder
23. januar 2006 - 17:00 #3
jeg tog min Hdd over i en anden pc.. det har jeg tjekket... kan det være at det er mit bundkort det er 3 uger gamelt så håber ikke det er det
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 18:05 #4
hvilken harddisk har du købt?

Du kan evt hente producentens scan harddisk program som kana fortælle om harddisken er syg
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 18:06 #5
iøvrigt er det noget data på eller er den bare tom med en delvis windows instalation?
Avatar billede izpep Nybegynder
23. januar 2006 - 18:11 #6
der er kun windows på den nu
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 18:57 #7
kan du starte op i fejlsikret tilstand? eller evt sidst kendte konfiguration der virkede?

For at komme ind i boot menuen med valgmulighdern skal du Trykke F8 en den gange lige efter du er kommer forbi BIOS opstart.
Avatar billede izpep Nybegynder
23. januar 2006 - 19:05 #8
nej jeg kan ikke komme ind i fejlsikret tilstand eller sidst kendte konfiguration der virkede!
Avatar billede izpep Nybegynder
23. januar 2006 - 20:31 #9
#4 Det er en Maxtor IDE 120GB Ultra Dma/133 7200 Rpm / Fluid sku jeg mene
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 21:42 #10
Prøv at hente POWERMAX fra www.maxtor.com  og lave en boot diskette elller boot cd.  start pceren op og lad programmet scanne din harddisk igennem for en sikkerhedsskuld
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 07:04 #11
Okay men hvordan kan det så være at den køre fint over på en anden pc?
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 16:05 #12
? nogen der kan hjælpe mig.. for det er ret træls..
Avatar billede overloaded Mester
24. januar 2006 - 16:34 #13
Prøv at sætte nye ram i.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 16:37 #14
Er du sikker på at din strømforsyning giver power nok ? Hvor hurtig er din computer hvor stor er din strømforsyning ?
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 19:40 #15
AMD Barton 2200+
Asus A7V600-x  Motherboard
1024 MB Kingston 2700
120 GB Maxtor
Aopen CD/RW - 48 Speed
256 MB GFX – ATI Connect3D 9200se
5.1 Soundblaster
230W PSU

den har køret sådan i rigtig lang tid eller har kun fået ny bundkort... vis Psuen er for lille gør det ikke noget da jeg har vundet en til årets mod..
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 19:55 #16
"230W PSU" Vi må hellere hører om der er andre meninger, men jeg vil mene din strømforsyning er for lille, alt for lille
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 19:57 #17
Ja lille det er den men den har da levet så længe med det og har virket fint.. men støre vil gøre godt
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 20:15 #18
Har du også haft det store grafikkort i hele tiden ??
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 20:15 #19
ja...
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 20:17 #20
Har du prøvet i BIOS at vælge menuen LOAD SETUP DEFAULT -> husk at gemme, har du prøvet at starte op på din XP-skive - vælge reparer fra genoprettelseskonsol - køre en gang chkdsk ??
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 20:22 #21
Ja har trykket på load setup default.. men kan ikke komme ind i windows

men når jeg er ved at instaler windows kommer der en blå skærm og skriver noget i tekniske oplysninger:

*** STOP: 0x000000BE (0xF7131E54 , 0x035A3121 , 0xF79A91EC , 0x0000000B)

***      Ntfs.sys - Address F711BDC7 base at F711A000, DateStamp 41107eea

vis det kan hjælpe med noget
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 20:26 #22
Det tolker jeg som ramfejl, prøv med en ramblok ad gangen
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 20:30 #23
ikke for noget men Ntfs er det ikke filsystem ligesom det der fat32 som ikke er så godt længer?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 20:32 #24
Selv om du ikke kan komme ind i Windows bør du stadig kunne boote fra cd-en og køre "chkdsk" kør den med parametret f altså chkdsk  /f
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 20:33 #25
"ikke for noget men Ntfs er det ikke filsystem ligesom det der fat32 som ikke er så godt længer?" JO og netop "chkdsk  /f" vil sikkert reparere det
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 20:34 #26
okay... er det ikke F8 der er til boot menu?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 20:34 #27
Du kan naturligvis også vælge at formatere skidtet, men det hjælper jo ikke på evt. ramfejl
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 20:37 #28
"okay... er det ikke F8 der er til boot menu?" Nej du skal gøre som jeg skriver, sæt BIOS til cd er FIRST BOOT DEVICE læg din XP-skive i drevet - vælg reparer fra genoprettelseskonsol - log ind - skriv - chkdsk /f >>>>>>>>> klik enter
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 20:38 #29
arr det var efter at jeg hvade Load steup default så var den ikke øvers mer :S
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 20:42 #30
Den når ikke komme dertil hvor man kan reparer før der kommer fejl
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 20:45 #31
Det bør der altså ikke gøre når du kører med cd-en har du prøvet at fjerne nogle af dine ramblokke?
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 20:48 #32
ja har kun 1 i... først kom den med en fejl om at Ntfs.sys var beskadligt så genstartede jeg så kom der bare en blå skærm op uden der stod noget om hva det var der var galt!..

dumme dumme skrotbunke!
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 20:50 #33
Det kan ikke passe det du skriver, hvis du booter på XP-cden så kan den ikke komme med den fejl
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 20:52 #34
det er imens den loader alle de ting så kom den med at der var en fejl med Ntfs.sys
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 20:54 #35
nede i bunden der skriver den "installation indlæser filer <en hel masse ting> og så ligepludselig kom den
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 20:56 #36
Ja men installationen skal IKKE indlæse filer --- du skal vælge REPARER FRA GENOPRETTELSESKONSOL
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 20:57 #37
den skal først indlæse før den kommer ind i raparer
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 20:57 #38
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 21:00 #39
ja dertil ku den nå til nu underlig pc... men det kunne den ikke før der skrev den det med fejl
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 21:02 #40
skulle jeg ikke bare skrive chkdsk /f?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 21:04 #41
OK prøv så at logge ind og skriv den kommando altså chkdsk /f    klik enter
vi skulle jo gerne op og se film kl. 22:00
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 21:07 #42
okay den kan ikke skrive chkdsk /f ? jeg kan kun skrive chkdsk /og /r /p kontroler og /r finder beskadigede sektorer og genopretter dem
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 21:08 #43
OK så må jeg huske fejl så du vælger chkdsk /r  ---klik enter
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 21:09 #44
ok er jeg igang med 53% :P
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 21:10 #45
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 21:12 #46
Hvis det ikke hjælper at køre "chkdsk" tror jeg du må se i øjnene at der skal laves en formatering og nyinstallation, jeg ville nok lave en "killdisk" først
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 21:13 #47
okay får den bare til at køre færdig.. takker så du kan se film ellers skriver jeg her i morgen
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 21:15 #48
Nu rolig, klokken er jo kun 21:15
Avatar billede izpep Nybegynder
24. januar 2006 - 21:15 #49
jaja og ser film imens selv :P
Avatar billede izpep Nybegynder
25. januar 2006 - 07:24 #50
Helgec du fortjener de point.. for at have hjulpet mig og taget den tid det skulle tage :P
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2006 - 08:32 #51
Jamen kører computeren nu da ??
Avatar billede izpep Nybegynder
25. januar 2006 - 18:36 #52
Ja den gør den køre som en hel ny comp :P
Avatar billede izpep Nybegynder
25. januar 2006 - 18:38 #53
først kørte jeg bare chkdsk /p og så chkdsk /r og formatedre  jeg den ude i Dos og så duede det :P
Avatar billede izpep Nybegynder
25. januar 2006 - 18:41 #54
men har et lille spørgsmål nu.

kan jeg godt sætte min speed op på min Cpu den køre på 1100 Mhz i bios og det er en 2500+ = 1800 Mhz blæseren kan klare op til 3200 Mhz så kan det ikke godt lade sig gøre uden det tager skade af den går i stykker og noget i den retning
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2006 - 19:11 #55
Jeg ligger et lille svar til dig. "kan jeg godt sætte min speed op på min Cpu den køre på 1100 Mhz i bios og det er en 2500+ = 1800 Mhz" Det kan jeg ikke se skulle være noget problem
Avatar billede izpep Nybegynder
25. januar 2006 - 20:57 #56
Okay
Avatar billede izpep Nybegynder
25. januar 2006 - 21:58 #57
okat tak for det
Avatar billede izpep Nybegynder
25. januar 2006 - 22:00 #58
hvorfor kan jeg ikke trykke på accepter
Avatar billede carstengp Nybegynder
17. februar 2006 - 22:59 #59
Undskyld jeg blander mig (lidt sent endda)
Men jeg vil lige fortælle, at jeg har haft nøjagtig samme problem.
blå skærm og besked: ntfs.sys mangler.

Det viser sig så, at Maxtor 120 GB SATA er defekt.
Den findes under opstart men windows kan ikke startes... ej heller i fejlsikret eller via boot på cd... Så snart den skal starte windows miljø, kommer der blå skærm.

Jeg har haft harddisk i en anden maskine, som siger "ukendt disk".

Og det sjove af det hele: det er 2. gang. Sidst fik jeg også fin hjælp af helgec, da jeg i samme omgang mistede en partition.

Jeg tror der er et generelt problem med MAXTORS 120GB diske
Lidt i samme stil som IBM havde med deres "skratte"-diske.

Få lavet en boot-cd med maxblast og tjek disken helt igennem før du bruger den igen.

Jeg har haft en del blå skærme før den gik ned sidst, hvor jeg troede det var rammene og har skiftet 4 gange + skærmkort mm.

Men står altså nu med to 120GB SATA... den ene starter slet ikke mere og den anden kan ikke formatteres.

(Det skal lige nævnes, at de begge har kørt med coolere i åbent kabinet)
Avatar billede izpep Nybegynder
23. februar 2006 - 12:58 #60
hmm kan du så svare på når jeg har andre hardiske i så sker der det samme og det er ikke maxtor 120 Gb.. men jeg har fået den op og køre igen.. det er bare når jeg ikke roder i bios så køre den fint :P