Avatar billede latz69 Nybegynder
15. januar 2006 - 20:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Programmer som fx Messenger virker ikke

Hej...
Vil lige først anslå at jeg ikke er sikker på, om jeg har placeret mit spørgsmål i den rigtige katagori.

Nå, men jeg har et lille problem:(

Programmer som fx Messenger virker ikke længere. Det er som om messenger ikke engang prøver at logge på, men bare med det samme skriver: "Det lykkedes ikke at logge på MSN Messenger, fordi tjenesten imidlertid ikke er tilgængelig. Prøv igen senere." Og når jeg i e-mail adressefeltet skal skrive min adresse går der lang tid før indtastningerne bliver registreret.

Også programmer som Morpheus (et P2P-program) virker heller ikke.

Så det er nogle bestemte programmer som har forbindelse til internettet der ikke virker - så meget (lidt) ved jeg :(

Jeg har ikke vildt meget forstand på computere så hvis jeg ikke kan få hjælp herinde bliver jeg nødt at slette windows og installere det igen, hvilket jeg meget nødigt vil.
Jeg tror selv at fejlen skyldes at jeg har slettet et eller andet som jeg ikke skulle.

Nogle der kan hjælpe??
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. januar 2006 - 21:16 #1
Prøv med en systemgendannelse til et tidspunkt hvor pcen kørte optimalt, hvis det er XP/PRO du har installeret. Hjælper det ikke så må du til at geninstallere de programmer der ikke virker.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. januar 2006 - 21:24 #2
Hmm.. hvorfor oprettede du ikke spørgsmålet under MSN?:

http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/Chat/MSN/

Du har nemmere ved at få hjælp, hvis du opretter dine spm i de retter kategorier..

Flyt dit spm til MSN kategorien:

Flyt af spørgsmål:
1) Læg et svar (f.eks. "Flytter spørgsmålet")
2) Marker dit svar i boksen til venstre
3) Kontroller om dit svar er markeret
4) Husk at kontrollere om dit svar er markeret
5) Hvis dit svar er markeret, klik på Accepter-knappen.
6) Kontroller om dit svar er accepteret
7) Husk at kontrollere om dit svar er accepteret
8) Hvis dit svar er accepteret, forsæt til punkt 9, ellers fortsæt fra punkt 2 igen
9) Hvis alt er iorden, opret samme spørgsmål i den rette kategori. Læg evt et link til det nye spørgsmål, i dette spørgsmål.

/theSurfer
Avatar billede cpufan Juniormester
15. januar 2006 - 21:56 #3
din firewall blokerer sikkert for msn,

kører du win xp?

du kan finde firewall i dit kontrolpanel,
her kan du så give programmer lov til at kommunikere,
tillad messenger...
Avatar billede latz69 Nybegynder
15. januar 2006 - 23:16 #4
Havde ikke liiige set den katagori thesurfer;) tak..

Jeg har XP Home...
Har prøvet systemgendannelse, men det kunne jo så ikke lade sig gøre...
Har også prøvet at slette messenger og morpheus og installere dem igen, men det hjalp intet.
Jeg tror problemet skal findes længere inde i "systemet" end blot i de enkelte programmer

Har også prøvet at slå firewall fra, men det hjalp heller ikke...

Tror desværre ved et uheld er kommet til at slette en eller en vigtig windows fil...
Kunne det være sådan en dll-fil jeg måske har slettet??
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. januar 2006 - 23:21 #5
Hvis du har den originale Windows cd kan du reparere systemet med den.
Her et link hvor du skulle kunne finde noget om det.
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm
Prøv i første omgang tips 4.
Avatar billede latz69 Nybegynder
16. januar 2006 - 00:28 #6
God ide, men jeg har ikke cd'en...
Windows var installeret da jeg købte min comp...
Avatar billede latz69 Nybegynder
16. januar 2006 - 00:52 #7
Problemet er løst :D

Det viste sig at jeg skulle registrere nogle .dll-filer som messenger bruger!!
Brugte dette link: http://www.imzers.com/msn/solve/error-code-81000314

Efter at thesurfer henviste mit spørgsmål til en anden kategori fandt jeg en tråd derinde som løste mit problem: http://www.eksperten.dk/spm/669710

Tak for alle jeres gode foreslag!!
Avatar billede latz69 Nybegynder
16. januar 2006 - 01:15 #8
Problemet er løst :D

Det viste sig at jeg skulle registrere nogle .dll-filer som messenger bruger!!
Brugte dette link: http://www.imzers.com/msn/solve/error-code-81000314

Efter at thesurfer henviste mit spørgsmål til en anden kategori fandt jeg en tråd derinde som løste mit problem: http://www.eksperten.dk/spm/669710

Tak for alle jeres gode foreslag!!