Avatar billede ladydivine Nybegynder
14. december 2005 - 18:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hijack This - hvad skal fjernes ?

Jeg har prøvet den der Hijack This program..... Og her er logfilen:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:06:59, on 14-12-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Creative\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Apps\Powercinema\PCMService.exe
C:\apps\ABoard\ABoard.exe
C:\APPS\EmailChecker\ech.exe
C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\apps\ABoard\AOSD.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\Programmer\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Packard Bell
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {09777E6A-0A24-707D-276F-E7FD871D21EE} - blank (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "c:\Apps\Powercinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ACTIVBOARD] c:\apps\ABoard\ABoard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EmailChecker] C:\APPS\EmailChecker\ech.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\Creative\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Creative\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Creative\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1125379931375
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {BB21F850-63F4-4EC9-BF9D-565BD30C9AE9} (ASquaredScanForm Element) - http://www.windowsecurity.com/trojanscan/axscan.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O18 - Protocol: widimg - {EE7C2AFF-5742-44FF-BD0E-E521B0D3C3BA} - C:\WINDOWS\System32\btxppanel.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation - C:\Programmer\Creative\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) -  - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Øøøøh..... hvad skal fjernes ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. december 2005 - 18:34 #1
Umiddelbart ingenting. Loggen er næsten ren. Har du problemer med noget.

Det eneste der kunne være et problem, men det tror jeg ikke:
O2 - BHO: (no name) - {09777E6A-0A24-707D-276F-E7FD871D21EE} - blank (file missing)
Jeg kan ikke finde noget på denne - du burde kunne slette den da den har file missing.

Er der en grund til at din startside er:
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
Avatar billede ladydivine Nybegynder
14. december 2005 - 18:53 #2
Ja, jeg har en del problemer med min pc, bl.a. at den er langsom... bare for at nævne en ting. *ss*

Det er ikke min startside.... min startside er msn.dk og jeg har set at den laver den om i internetindstillinger til noget helt andet, ind i mellem.
men hvordan jeg ændrer det, har jeg mere eller mindre opgivet p.t.
og tak for hjælpen..... 30 points til dig *ss*
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. december 2005 - 19:20 #3
fix linjen R1 - det kan hjælpe lidt på  det.
Avatar billede ladydivine Nybegynder
14. december 2005 - 20:15 #4
Hvordan fixer jeg ? oO(spørger, da jeg ik er ret hård til lige det dersens noget.... *ss*)Oo
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. december 2005 - 20:18 #5
Det er helt enkelt

Kør programmet igen
Markere linje i HTJ. tryk på fix i bunden.
Avatar billede ladydivine Nybegynder
14. december 2005 - 20:27 #6
Okaj... er gjort... Og nu skulle det hele være ok ?
Ihvertfald det.......

1000 tak for hjælpen. Nu skal jeg bare løse diverse sikkerhedsproblemer... Kender du evt. en god scanner der scanner i "dybden", og kan fjerne det der ikke må være der, uden at man skal betale en eller anden ublu sum for at kunne gøre det?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. december 2005 - 20:44 #7
www.exp.dk/artikler/755 ewido scanner rigtigt godt.
Når trialperioden er over er den ikke aktiv mere (løbende overvågning), men man kan godt scanne med den
Avatar billede ladydivine Nybegynder
14. december 2005 - 20:55 #8
Den prøver jeg !
Tak for hjælpen så langt *ss* oO(hehehehehe)Oo
Avatar billede ladydivine Nybegynder
14. december 2005 - 22:03 #9
Må lige stille dig et spørgsmål mere.... Det er okaj om du ik svarer, men kanon om du vil...*ss*
Hvordan kan det være at fysisk er min pc på 512 ddr ram, men den viser at der er 384 ddr ram?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. december 2005 - 22:09 #10
Dit grafikkort kører formodentligt med shared ram (delt), hvorved grafikkortet tager de 128 mb.
Avatar billede ladydivine Nybegynder
14. december 2005 - 22:35 #11
Hmmmm okaj.....
Øh.... ka jeg gøre nåwet for at det ikke kører på shared ram ? For det duer bare ik for mig det der, og jeg har fortrudt (nu er det altså vildt pinligt at jeg indrømmer det...) bitterligt at jeg har købt Packard Bell......
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. december 2005 - 22:39 #12
købe mere ram, købe andet grafikkort eneste muligheder
Avatar billede ladydivine Nybegynder
14. december 2005 - 22:44 #13
okaj.... *ss* det vil jeg gøre!
Og endnu en gang 1000 tak for din hjælp !