Avatar billede lars-ole Nybegynder
22. november 2005 - 19:22 Der er 12 kommentarer

Kan ikke få forbindelse til nettet med mIRC

Hej eksperter !
Først: Er almindelig bruger af PC uden kendskab til de ædlere dele/styringer på en PC.
Kunne tænke mig at prøve programmet mIRC, har downloaded/installeret programmet efter den danske mIRC vejledning. Når jeg åbner for mIRC og trykker på connect to server, kommer et vindue med en tekst der bare bliver ved at rulle forbi i det uendelige, herunder et lille uddrag af teksten.

Start of Status Window buffer: Mon Nov 21 15:21:23 2005

* Connecting to mesra.kl.my.dal.net (6668)
-
* Firewall: Unable to find firewall address
-
* Connect retry #1 powertech.no.eu.dal.net (6668)
-
* Firewall: Unable to find firewall address
-
* Connect retry #2 dragons.ca.us.dal.net (6666)
-
* Firewall: Unable to find firewall address
-
* Connect retry #3 broadway.ny.us.dal.net (7000)
-
* Firewall: Unable to find firewall address
-
* Connect retry #4 jade.va.us.dal.net (6665)
-
* Firewall: Unable to find firewall address
-
* Connect retry #5 hotspeed.sg.as.dal.net (6666)
-
* Firewall: Unable to find firewall address
-
* Connect cancelled
End of Status Window buffer    Mon Nov 21 15:21:23 2005

Hvad gør jeg forkert, hvad kan jeg gøre for at forbinde.

Har: win. xp prof. sp2  Avast firewall/antivirus          Ad-aware prof. 6.0 og spysweeper
MVH
lars-ole
Avatar billede strych9 Praktikant
22. november 2005 - 19:45 #1
Hejsa
Du åbner først mIRC
Gå til Tools -> Options
Tryk på + ud for connect, hvis den ikke allerede er udvidet.
Gå til Firewall, og i rullegardinsmenuen for "Firewall support" vælger du "None"

Prøv herefter at forbinde igen.
Avatar billede lars-ole Nybegynder
22. november 2005 - 19:54 #2
Slutter i dag, åbner i morgen onsdag, hej.
Avatar billede lars-ole Nybegynder
22. november 2005 - 19:55 #3
ohøj er her stadig og prøver lige, vent.
Avatar billede lars-ole Nybegynder
22. november 2005 - 19:59 #4
ok har gjort det, hvad med feltet vedsiden af hvor der er 2 socks og en proxy hvad der
Avatar billede strych9 Praktikant
22. november 2005 - 20:00 #5
det ignorerer du bare, og klikker på OK.
Så længe firewall support står til none så ignorerer den de indstillinger.
Avatar billede lars-ole Nybegynder
22. november 2005 - 20:04 #6
Hej hej der kommer nu en kanalliste, var det bare det, har endnu ikke fundet ud af hvilken kanal jeg kunne tænke mig at borbinde til, er der nogen speciel god.
Avatar billede lars-ole Nybegynder
22. november 2005 - 20:06 #7
Eventuel en hvor der er dansk kommunikation
Avatar billede strych9 Praktikant
22. november 2005 - 20:07 #8
Prøv at skrive /j #danmark

Ved ikke hvilket netværk du er på, men du er i hvert fald online.
Avatar billede lars-ole Nybegynder
22. november 2005 - 20:15 #9
der er to vinduer det ene hvor der står status gest og så nogle forklaringer på engelsk og noget ping pong aner ikke hvad det betyder, har skrevet hej i det andet vindue hvor jeg valgte DK. køre de to vinduer altid på samme tid
Avatar billede lars-ole Nybegynder
22. november 2005 - 20:17 #10
har bare skrevet #DK var det forkert, kan jeg rette det eller skal jeg ud for at starte igen
Avatar billede strych9 Praktikant
22. november 2005 - 20:25 #11
Det ene vindue er status vinduet som giver dig beskeder fra serveren. Det skal altid være åbent.
Ud over det er der et vindue for hver "channel", altså chatroom, som du er i.

Du forbinder til en channel med kommandoen /j #channel-navn
Hvis channel ikke eksisterer så vil den blive oprettet når du forbinder til den med kun dig inde i den. Du går ud af en channel simpelthen bare ved at lukke vinduet for den.
Avatar billede lars-ole Nybegynder
22. november 2005 - 20:30 #12
Ok, prøver mig frem, tusind tak strych9, vender tilbage på et senere tidspunkt hvis jeg har spørgsmål. Afslutter og accepterer.
MVH
lars-ole