Avatar billede jeanette18 Nybegynder
10. september 2005 - 13:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvorfor er zonealarm blevet lidt besværlig

Eller også er jeg bare ikke kvik nok. Men..... jeg får ofte en fejlmelding der går på: DU HAR IKKE RETTIGHEDER TIL AT SE DENNE SIDE. Jeg har standardindstillingerne slået til i zonealarm og ved jo godt at jeg kan indstille programmet til at jeg må se siden, men problemet er at jeg ikke lige kan gennemskue hvordan jeg "genkender" siden i zonealarm. Engang imellem får jeg meldingen når jeg vil downloade et program andre gange når jeg blot vil ind på et site.
Spørgsmålet er: hvordan genkender jeg siden/programmet når jeg nu ikke lige kan finde det under programkontrol i zonealarm?
Hvor skal jeg evt. ellers kikke?

Opsætningen er bl.a. under firewall (main):
1) internet zone security = medium
2) trusted zone security = medium

Opsætningen er bl.a. under firewall (zone):
1) eget netværk
2) loopback adapter

loopback adapter ved jeg faktisk ikke lige hvordan den er havnet under kategorien, men jeg mindes under installeringen, at jeg på et tidspunkt fik valget mellem at sætte prik i internet zone og trusted zone hvor jeg så valgte den sidste. Tror fejlen kan ligge deri - hvad siger I ?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. september 2005 - 23:06 #1
Det er sikkert under "privacy" du skal finde løsningen (ved ikke lige hvad det hedder i den nye ZA). Hvis du blokerer nogle cookies, webbugs osv, kan det godt lave de problemer. Prøv at eksperimentere lidt med de indstillinger.

Loopback adapteren ligger trygt og godt i "trusted zone" http://forums.zonelabs.com/zonelabs/board/message?board.id=cfg&message.id=31554&highlight=loopback#M31554
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
11. september 2005 - 20:53 #2
Heysa forevernewbie>
Jeg tror løsningen er fundet, idet jeg har valgt at af- og geninstallere programmet og med markering ud for internet zone security fremfor trusted zone som jeg havde før. Ser ud til at det hjælper nu.
Opsætningen er bl.a. under firewall (main):
1) internet zone security = medium
2) trusted zone security = medium

Du får tak for hjælpen og du lægger lige et svar ik`  ?  :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
11. september 2005 - 21:20 #3
Velbekomme :) Forstår jeg dig ret, så lagde du din internetforbindelse i internetzone. Det er ihvertfald korrekt.

Det undrer mig bare lidt, at du vælger medium security i trusted zone, men hvis det virker, er det vel ok.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
13. september 2005 - 22:45 #4
Jeg har fortsat svær ved at finde ud af den egentlige forskel i bund og grund hvorfor jeg hældede mest til trusted zone.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. september 2005 - 13:20 #5
Tak for point :)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
14. september 2005 - 14:07 #6
:)