Avatar billede _et Praktikant
08. september 2005 - 12:04 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Jeg skal have en hardware firewall - Hvilken

Jeg har kigget på følgende:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=122252

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=48200

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=52255

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=47777

Hvilken ville være det bedste valg, og hvorfor den frem for de andre.

Hvis der er andre forslag til modeller under ca.3000 kr vil jeg også gerne høre om dem. og hvorfor det så skal være den.

Erfaringer med modeller vil også gerne høres.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
08. september 2005 - 12:13 #1
Du må være lidt mere specifik i dine ønsker. Men umiddelbart vil jeg vælge ZyWall 2WE idet den har FireWall, WPN og Trådløst Access Point som du sikkert får brug får.

Zyxels serie af VPN produkter har jeg gode erfaringer med.
Avatar billede _et Praktikant
08. september 2005 - 12:27 #2
Jeg ønsker så meget som muligt, VPN, SPI .... - Jeg har ikke nødvendigvis brug for WiFI, da jeg har et accesspunkt
Avatar billede _et Praktikant
08. september 2005 - 12:28 #3
Jeg syntes at NetGear virker som den med flest funktioner - Korrekt?
Avatar billede _et Praktikant
08. september 2005 - 12:36 #4
Avatar billede silvershadow Nybegynder
08. september 2005 - 12:45 #5
Det har du ret i, men har du brug for det, eller er det bare rart at have?

Nu skal jeg skynde mig at sige, at mig ingen erfaring har med NetGear overhovedet.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
08. september 2005 - 13:01 #6
Skal du bruge den hjemme? Eller skal du bruge den i firma regi? Hvor mange samtidige VPN tuneller skal du kunne køre? Hvor stærk en kryptering ønsker du? Skal du have mulighed for password kontrol fra Radius Server?

Som sagt tidligere, så mangler der en del oplysninger, før jeg kan råde dig yderliger.
Avatar billede _et Praktikant
08. september 2005 - 14:01 #7
Jeg skal både bruge den privat, og så også en til firma.

Max 5 tunler, men det skulle ikke være et problem for udstyret

Jeg kender på nuværende tidspunkt ikke til alle funktionerne, men regner med at såtte mig ind i dem når jeg får muligheden
Avatar billede silvershadow Nybegynder
08. september 2005 - 14:11 #8
Ok
Du kan vel klare dig med 1-2 samtidige tuneller privat og min 5 tuneller i firmaet.
Du skal holde dig til samme fabrikat i begge ender. Det vil gøre det noget nemmere for dig at sætte udstyret op, hvis det er dig selv det skal gøre det.

Til firmaet foreslår jeg :http://www.zyxel.dk/Produkter.32+B6JnR4X1p5WEVMcHJvZHVjdHNfcGkxW3Nob3dVaWRdPTkwJmNIYXNoPTI0ZTE2ODMzZWE_.0.html

og derhjemme foreslår jeg : http://www.zyxel.dk/Produkter.32+B6JnR4X1p5WEVMcHJvZHVjdHNfcGkxW3Nob3dVaWRdPTkmY0hhc2g9OTljMDg5MjE4Mw__.0.html

som du også selv havde med i en af dine egne links.
Avatar billede _et Praktikant
16. september 2005 - 18:28 #9
Jeg har valgt cisco modellen - den er vist mest fremtidssikret
Avatar billede _et Praktikant
16. september 2005 - 18:30 #10
vi deler point - ok - svar
Avatar billede silvershadow Nybegynder
17. september 2005 - 08:37 #11
svar
Avatar billede _et Praktikant
02. oktober 2005 - 22:36 #12
:-)