Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
28. august 2005 - 20:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Komputer genstarter ved forsøg på at gå på nettet

Hej eksperter.

Min komputer genstarter når den førsøger at komme på nettet(56kmodem), jeg kan hører at den ringer heltmormalt op men kommer ikke ind og kontroler Brugernavn også lige pludslig genstarter den, ser kort en blå skærm(går ned)!!!!

Kort før denne hendelse var jeg på nette og opdater Norton, da den var færdig loggede jeg af og kørte Norton sammen med Ad-aware, Spybot, SuperCleaner.
Og forsøgte så at komme på netten hvor det så ikke kunne lade sig gøre!!!!!!

Jeg har scannet med Stinger efterfølgende, og prøvet at gå tilbage til et gammelt gendannelsespunkt, men uden hel!!!!!

Jeg har prøvet at slå XP Firewall fra, der efter kunne jeg godt komme på nette!
Kan der være nogle indstillinger i Firewallén der ikke er som de skal være?????

MVH BKK
Avatar billede strych9 Praktikant
28. august 2005 - 22:03 #1
Hvis du kører Norton Personal Firewall så er der egentlig ingen grund til at køre XP's indbyggede firewall. Så bare deaktiver den hvis det løser problemet.

Jeg vil lige sige dig at hvis alle disse scanninger har fundet noget virus eller lignende på dit system så er noget af det muligvis kommet tilbage da du gik tilbage til et tidligere gendannelsespunkt. I så fald bør du scanne igen.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
29. august 2005 - 15:36 #2
De fandt ingen ting da jeg scannede!!! og er gået tilbage til den 1 gendannelses, da det ikke løste mit problem!!!!!
Jeg kender ikke Nortons Firewall, så skal lige hjem og kigge på det!!!!!!
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
29. august 2005 - 22:04 #3
Efter at jeg har slået XP Firewall til igen, kan jeg godt komme på nette men hastigheden er nu nede på 19,2 KB
Hvordan får jeg hastigheden op igen????

Hvis du smider et svar får du point!!!!!
Avatar billede strych9 Praktikant
29. august 2005 - 22:06 #4
Hvor høj skulle hastigheden da være?
Jeg tror at i sidste ende vil jeg nok anbefale dig en windows geninstallation. Der er et eller andet helt galt fat der.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
29. august 2005 - 22:11 #5
Her på min bærbar er den på 44Kbps!!!!
Avatar billede strych9 Praktikant
29. august 2005 - 22:14 #6
Så jeg gætter på at du har en 512kbit adsl linje.
Det er ikke en unormal hastighed.
Er det en speedstream router med åben konfiguration hos TDC du bruger?
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
29. august 2005 - 22:16 #7
Nej, det er et indbygget modem!!!! Hastighede er aflæst under status!!!!!
Avatar billede strych9 Praktikant
29. august 2005 - 22:19 #8
Hør jeg kan jo næsten ikke sige til dig at du har virus med alt det du har scannet, men prøv alligevel for en god ordens skyld et scan her natten over med Panda online scan:
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm