Avatar billede ibhansen Nybegynder
27. august 2005 - 19:56 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

MSN bagved m0n0wall

Jeg leger lidt med m0n0wall (http://www.m0n0wall.ch/wall) Jeg kan ikke finde ud af at åbne for MSN messenger 7.0, har åbnet for følgende porte:

TCP/UDP 1863
UDP    5190
TCP/UDP 6901
TCP    6891-6900
Avatar billede screem_brille Novice
27. august 2005 - 20:20 #1
MSN kører med UPNP, dvs den åbner en vilkårlig port(e) mellem 1024 og 65536, derfor skal der åbnes for samtlige porte, hvis ens firewall ikke understøtter UPNP
Avatar billede strych9 Praktikant
28. august 2005 - 10:50 #2
Monowall er vist BSD baseret. Måske det er bedre at spørge i BSD kategorien?
Avatar billede screem_brille Novice
28. august 2005 - 12:36 #3
ændrer jo ikke på hvilke porte MSN bruger ?
Avatar billede strych9 Praktikant
28. august 2005 - 15:02 #4
Næh, men jeg ved egentlig ikke om BSD kernel har upnp support eller ej... Derfor.
Avatar billede langbein Nybegynder
01. september 2005 - 07:09 #5
Tror Monowall / FreeBSD med modifisert kernel har den samme støtte som Linux, dvs ikke UPNP. Det vil eventuelt ikke fungere med å åpne for porter, man må eventuelt også forwarde portene.

Et stykke tid siden sist jeg lot trafikken fra MS Messager passere gjennom en trafikklogg, men det viste seg i hvert fall den gang å være et nokså komplissert trafikkmønster. Konkurenten Yahoo messenger hadde en enklere måte å kommunisere på og de tingene som ikke ville fungere med MS messenger fungerte ofte helt ok med Yahoo Messenger.

http://messenger.yahoo.com/
Avatar billede screem_brille Novice
02. september 2005 - 13:34 #6
noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 02:36 #7
kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede ibhansen Nybegynder
28. oktober 2005 - 18:57 #8
Undskyld det sene svar, jeg har helt glemt emenet da jeg selv fandt ud af det, Msn virker udemærket på port 80 og 53, ved dog ikke med video og sådan, men ellers.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
07. november 2006 - 09:49 #9
ibhansen---

når du nu køre monowall kan du så komme ud og ind igen på din ip ?