Avatar billede Rune Sommer Mester
22. august 2005 - 13:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

gennemgang af hijackthis logfil.

Hej.
Min computer har fået en masse skrammel indenbords efterhånden og adaware og spybot er ikke nok efterhånden.
Jeg har brug for lidt assistance til at få fjernet nogle internet-pop-ups og også lige sikre mig, at mit system er up to date..

HijackThis Logfil:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:07:58, on 22-08-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\InfoKing\InfoPenMSN\Viewer\InfoPenIM.exe
C:\WINDOWS\avsoft.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Apple Computer\DVD@ccess\DVDAccess.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 1.9.82\program\soffice.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 1.9.82\program\soffice.BIN
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\avsoft.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Anders Vind\Skrivebord\Rune\hijackthis\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: BHOmodObj Class - {7F6828CA-9E42-462C-BC60-418C8144012C} - c:\windows\system\bhomod00.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: (no name) - {97B40E97-9AF6-40E2-8EAE-137C4B932BE2} - C:\WINDOWS\System32\pcjn.dll (file missing)
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll (file missing)
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [InfoPenMSN] C:\Programmer\InfoKing\InfoPenMSN\Viewer\InfoPenIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Nero] C:\WINDOWS\nrchk.exe /i
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SvcH0st] C:\WINDOWS\winagent.exe /i
O4 - HKLM\..\Run: [gaSrve] C:\WINDOWS\gaSrve.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [firewall] C:\WINDOWS\avsoft.exe /i
O4 - HKLM\..\Run: [checkrun] C:\windows\system32\elitepmz32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Begone] C:\freescan\freescan.exe -FastScan
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 1.9.82.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org 1.9.82\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: DVD@ccess.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: RaptisoftGameLoader - http://www.miniclip.com/hamsterball/raptisoftgameloader.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=34738&clcid=0x409
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D19781C5-2051-44F8-8445-DDC82933C191} (VacPro.internazionale_ver11) - http://advnt01.com/dialer/internazionale_ver11.CAB
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.popcap.com/games/popcaploader_v6.cab
O20 - Winlogon Notify:  -aiavamba - C:\WINDOWS\System32\phqghu.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Unknown owner - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Unknown owner - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE (file missing)
O23 - Service: SAVScan - Unknown owner - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe (file missing)
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. august 2005 - 13:57 #1
Kigger på den;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. august 2005 - 14:17 #2
Da du har flere forskellige infektioner, kan vi ikke fixe dem i et hug. Der er f.eks tegn på en l2m/vx2 infektion, hvilket betyder at hvis du stagig har popups efter nedenstående procedure skal du ikke blive forbavset;)

Hent  den her scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168&affiliateid=200010704

Installer og kør Ewido - opdater programmet (men lad være med at scanne).

Download cureit til skrivebordet  ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.

Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked:
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: BHOmodObj Class - {7F6828CA-9E42-462C-BC60-418C8144012C} - c:\windows\system\bhomod00.dll
O2 - BHO: (no name) - {97B40E97-9AF6-40E2-8EAE-137C4B932BE2} - C:\WINDOWS\System32\pcjn.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [Nero] C:\WINDOWS\nrchk.exe /i
O4 - HKLM\..\Run: [SvcH0st] C:\WINDOWS\winagent.exe /i
O4 - HKLM\..\Run: [gaSrve] C:\WINDOWS\gaSrve.exe
O4 - HKLM\..\Run: [firewall] C:\WINDOWS\avsoft.exe /i
O4 - HKLM\..\Run: [checkrun] C:\windows\system32\elitepmz32.exe
O16 - DPF: {D19781C5-2051-44F8-8445-DDC82933C191} (VacPro.internazionale_ver11) - http://advnt01.com/dialer/internazionale_ver11.CAB
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.popcap.com/games/popcaploader_v6.cab
O20 - Winlogon Notify:  -aiavamba - C:\WINDOWS\System32\phqghu.dll

Genstart fejlsikret tilstand. Du trykker f8 nogle gange når Windows starter op.

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Slet nedenstående filer og mapper. Bliv ikke forbavset  hvis du ikke kan finde alle filer  eller mapper, da de kan være fjernet automatisk under fixet med Hijackthis.

Filer:
c:\windows\system\bhomod00.dll
C:\WINDOWS\nrchk.exe
C:\WINDOWS\winagent.exe
C:\WINDOWS\gaSrve.exe
C:\WINDOWS\avsoft.exe
C:\windows\system32\elitepmz32.exe
C:\WINDOWS\System32\phqghu.dll

Nu kører du mwav skanneren som vi hentede før
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan.
Tip: du skal ikke klikke på Add to Startup folders så scannes din maskine hver gang du starter Windows op.
Denne scanning kan godt tage et par timer alt efter hvor meget du har liggende på din computer.

Kør en fuld scanning med Ewido. Lad den cleane hvad den finder

Dobbeltklik på cureit exe filen laver den en kort startup/express scan. Så skal du markere drevene du vil scanne, og klikke på ikonet/manden nede i højre hjørne. Lad den slette hvad den finder

Lav lige en generel oprydning.

Slet filer og foldere inde i følgende mapper:
C:\Windows\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din Profil>\Lokale indstillinger\Temp\
C:\Documents and Settings\<All  users Profil>\Lokale indstillinger\Temp\
---------------------------------------------------------------------------------
C:\Documents and Settings\<Din profil>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
C:\Documents and Settings\<All  users Profil>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
<<<<<Det vil slette filerne i Internet cachen og cookies

Tøm Papirkurven.

Der er sandsynligvis nogen filer eller foldere, du ikke kan slette-det er normalt..

Genstart.

Og send en ny hijackthis log
Avatar billede Rune Sommer Mester
22. august 2005 - 21:10 #3
*pyha* det tager lang tid. Jeg uploader en hijackthis-log når jeg får gennemkørt alle de virus-testere og andre programmer.
Men indtil videre siger jeg mange tak for en meget let og udførlig beskrivelse.

Der går et par dage før næste log.

\Rune T.
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. august 2005 - 07:09 #4
Helt i orden, jeg løber ingen steder;)
Avatar billede Rune Sommer Mester
04. september 2005 - 16:42 #5
så fik jeg udført alle de påkrævede programmer og sletningsoperationer.

Har lavet en ny hijack-this logfil. Computeren fungerer næsten perfekt igen nu, så jeg kan næsten ikke tro, at der er mere der kan fixes. Vil du se den igennem?

\Rune T.
Avatar billede Rune Sommer Mester
04. september 2005 - 16:42 #6
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:40:05, on 04-09-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\InfoKing\InfoPenMSN\Viewer\InfoPenIM.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\Program Files\Media Gateway\MediaGateway.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Apple Computer\DVD@ccess\DVDAccess.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 1.9.82\program\soffice.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 1.9.82\program\soffice.BIN
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Documents and Settings\Anders Vind\Skrivebord\Rune\hijackthis\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: SABHO - {21B4ACC4-8874-4AEC-AEAC-F567A249B4D4} - c:\programmer\180searchassistant\salmhook.dll (file missing)
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll (file missing)
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [InfoPenMSN] C:\Programmer\InfoKing\InfoPenMSN\Viewer\InfoPenIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [Media Gateway] C:\Program Files\Media Gateway\MediaGateway.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 1.9.82.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org 1.9.82\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: DVD@ccess.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/MediaAccess/ie/bridge-c5.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O20 - Winlogon Notify:  -aiavamba - C:\WINDOWS\System32\phqghu.dll (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Unknown owner - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Unknown owner - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE (file missing)
O23 - Service: SAVScan - Unknown owner - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe (file missing)
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. september 2005 - 18:11 #7
Den ser bedre ud nu
Men du har fået lidt mere skrammel ind;)

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.

Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked:
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: SABHO - {21B4ACC4-8874-4AEC-AEAC-F567A249B4D4} - c:\programmer\180searchassistant\salmhook.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [Media Gateway] C:\Program Files\Media Gateway\MediaGateway.exe
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/MediaAccess/ie/bridge-c5.cab
O20 - Winlogon Notify:  -aiavamba - C:\WINDOWS\System32\phqghu.dll (file missing)

Genstart til fejlsikret tilstand. Du trykker f8 nogle gange når Windows starter op.

Slet nedenstående filer og mapper, mærket med fedt. Bliv ikke forbavset  hvis du ikke kan finde alle filer  eller mapper, da de kan være fjernet automatisk under fixet med Hijackthis.

Mapper:
C:\Program Files\Media Gateway
c:\programmer\180searchassistant
Filer:
C:\WINDOWS\System32\phqghu.dll

Genstart, og send lige en (forhåbentlig) sidste log fil
Avatar billede Rune Sommer Mester
04. september 2005 - 20:19 #8
Sidste log - forhåbentligt...  :-D

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:17:31, on 04-09-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\InfoKing\InfoPenMSN\Viewer\InfoPenIM.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\WINDOWS\system32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\system32\khooker.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Apple Computer\DVD@ccess\DVDAccess.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 1.9.82\program\soffice.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 1.9.82\program\soffice.BIN
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Anders Vind\Skrivebord\Rune\hijackthis\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll (file missing)
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [InfoPenMSN] C:\Programmer\InfoKing\InfoPenMSN\Viewer\InfoPenIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\system32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\system32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\sisUSBrg.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 1.9.82.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org 1.9.82\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: DVD@ccess.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/MediaAccess/ie/bridge-c5.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Unknown owner - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Unknown owner - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE (file missing)
O23 - Service: SAVScan - Unknown owner - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe (file missing)
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. september 2005 - 20:32 #9
Ja, jeg behøves ikke flere log filer;). Den er ren når du har fixet den her med hijackthis:
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/MediaAccess/ie/bridge-c5.cab

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse og lav et systemgendannelsespunkt, så du har det at vende tilbage til, hvis noget går galt.

Skjul system filerne igen.
Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Fjern prik i "Vis skjulte filer og mapper".

For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Avatar billede Rune Sommer Mester
05. september 2005 - 15:37 #10
Det må jeg sige. Mange tak!

Jeg er imponeret over din professionalitet. Meget koncis gennemgang af hvad der skal fixes samt stor brugervenlighed i dine beskrivelser.

Hermed deles links til spywarefri.dk ud til venner og bekendte.

\Rune V. Thomsen.
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. september 2005 - 15:53 #11
(Rødme) Tak for roser og point;-)