Avatar billede newyork Nybegynder
12. august 2005 - 23:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til log-fil fra HijackThis

Hej..

Er der nogen der gider at tjekke min log-fil? Min computer er nemlig begyndt at opføre sig underligt. Jeg kører normalt med Zone Alarm, men efter at jeg opdaterede programmet, begyndte en del andre programmer at gå ned hver gang, jeg åbnede dem. Derfor geninstallerede jeg Zone Alarm, men efter installationen vil programmet ikke starte, så derfor vil jeg gerne have nogen til at kigge på min log-fil.

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
D:\Pro\HijackThis.exe

R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Program Files\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [FineReader7NewsReaderPro] "C:\Program Files\ABBYY FineReader 7.0 Professional Edition\ABBYYNewsReader.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1107970007217
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.popcap.com/games/popcaploader_v6.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: FreePOPs - Unknown owner - C:\Program Files\FreePOPs\freepopsservice.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: TuneUp WinStyler Theme Service (TUWinStylerThemeSvc) - TuneUp Software GmbH - C:\Program Files\TuneUp Utilities 2004\WinStylerThemeSvc.exe
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. august 2005 - 23:34 #1
PS: Du skal lige have toppen (de første linier) med...
Avatar billede netpxg Nybegynder
12. august 2005 - 23:43 #2
du skal nok checke disse to:
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.popcap.com/games/popcaploader_v6.cab

O23 - Service: FreePOPs - Unknown owner - C:\Program Files\FreePOPs\freepopsservice.exe (file missing)

Er det zonealarm der ikke vil starte  ? Det oplever jeg nu og da, både med nye og gamle versioner. Det er åbenbart den pris man må betale for gratis software.
er suspekt se her  http://www.trojaner-board.de/showthread.php?t=20198
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2005 - 00:19 #3
Årsagen til dit problem kan ikke ses i loggen. Dog undrer det mig at da du har zonealarm som firewall og AVG som antivirus, hvorfor er der så en symantec linie i loggen ?
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Prøv evt at klikke start | kør, skriv services.msc og tryk enter.
Find SymWMI Service, højreklik den og vælg egenskaber. Vælg deaktiveret i starttype.

Genstart og se om det hjalp.

Hvis du blot har geninstalleret zonealarm oveni den gamle, synes jeg du skal prøve at afinstallere den helt først, og efter en genstart kigge efter om der stadig er en folder: c:\programmer\zonealarm.
Er den der, så slet folderen og geninstaller så zonealarm.

Genstart igen og se om det hjalp.

De 2 linier som majsmarken peger på, ville jeg nok også fixe i loggen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. august 2005 - 00:59 #4
... fixe og fixe - det er jo bare for at se HJT version + XP version mm... Du det med SP1/2
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2005 - 01:10 #5
Majsmarken > Jeg mente nu disse 2 linier *s*

O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.popcap.com/games/popcaploader_v6.cab
O23 - Service: FreePOPs - Unknown owner - C:\Program Files\FreePOPs\freepopsservice.exe (file missing)

Men de andre 2 linier er da også værd at se *s*
Avatar billede newyork Nybegynder
13. august 2005 - 01:45 #6
Nu har jeg tjekket de to linier. Mht linjen: O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe, så tror jeg den hænger sammen med, at jeg for et stykke tid siden brugte Norton Systemworks, men da at dette program brugte for meget memory, besluttede jeg mig for at slette det. Der er så åbenbart noget som ikke helt er blevet slettet.

Desværre har det ikke hjulpet på mit problem mht Zone Alarm. Jeg kan dog se (under Task Manager) at programmet kører. Jeg kan bare ikke åbne programmet eller se det ikon som skal være nede ved uret.

Det er heller ikke fordi det er super vigtigt med zone alarm, hvis der er nogen som kan give mig et godt råd til en anden god Firewall?
Avatar billede summer Mester
13. august 2005 - 09:50 #7
Hvis den skal være gratis, er Zygate god: http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm
Avatar billede newyork Nybegynder
13. august 2005 - 11:17 #8
Okay..

Hvis den ikke skal være gratis hvilke gode programmer er der så? Og det må ikke være Norton.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. august 2005 - 12:25 #9
[Windows XP firewall ok?]:
http://www.eksperten.dk/spm/637486
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. august 2005 - 12:26 #10
Avatar billede newyork Nybegynder
14. august 2005 - 09:50 #11
Hva er den bedste firewall som man kan få? og det er lige meget om den er gratis eller ej. Nu vil jeg nemlig gerne have noget godt fra starten af..
Avatar billede gratis Nybegynder
14. august 2005 - 15:43 #12
på spywarefri.dk anbefaler de BitGuard ka ses og købes i deres shop http://spywarefri-shop.dk/index.php?cPath=37 , har ikke selv prøvet den.
Avatar billede newyork Nybegynder
01. oktober 2005 - 10:25 #13
Kan tonnybrandt og majsmarken ikke lave et svar så I kan få nogle points?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2005 - 11:04 #14
Jo da. Her er svaret .. *s*