Avatar billede alexander_j Nybegynder
06. august 2005 - 14:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløs printer og Zonealarm?

Hej Jeg har købt mig en HP PhotoSmart 2710, som er en trådløs printer, fax, scanner og kopimaskine. En dejlig printer mv. som virker perfekt, når altså bare lige ZoneAlarm ikke kører :-(

Jeg læste et sted på nettet, at jeg i ZoneAlarms 'Program Control' skulle sætte 'Spooler SubSystem' til flueben ud for alle 4 muligheder for at sætte trusted. Men desværre vil maskinen stadig ikke printe noget ud så længe ZoneAlarm kører!

Jeg har også forsøgt at sætte printerens IP-adresse på som trusted under Firewall, men uden forbedring desværre!

Er der en venlig firewall-ekspert der gider hjælpe mig med mit problem?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. august 2005 - 23:57 #1
Prøv at tjekke om din egen IP står i Zonealarms trusted zone. Ellers sæt LAN IP´en ind (hvis du er på LAN selvfølgelig).
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. august 2005 - 08:57 #2
Der køres DHCP, så den går vist ikke desværre :-(
Avatar billede alexander_j Nybegynder
24. august 2005 - 19:57 #3
Ingen hjælp at hente? ;-(
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
24. august 2005 - 22:06 #4
Jeg er lidt blank, men prøv at tjekke Zonealarms logs, når du prøver at køre printeren. Det kan være der kommer noget frem der.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:52 #5
Har stadig ikke fundet en løsning :-(
Avatar billede plerik Nybegynder
02. oktober 2006 - 23:36 #6
Desværre kan jeg heller ikke hjælpe. Jeg har samme problem med min HP C5180, den er ikke trådløs, men er tilsluttet mit AccessPoint via kabel. Jeg bliver også tit forhindret i at kontakte min printer, men en reboot med ZoneAlarm koblet fra, løser altid problemet, så der er ingen tvivl om, at problemet ligger i ZoneAlarm.