Avatar billede perj Nybegynder
05. august 2005 - 08:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med denne Hijack

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
F:\WINDOWS\System32\smss.exe
F:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
F:\WINDOWS\system32\services.exe
F:\WINDOWS\system32\lsass.exe
F:\WINDOWS\system32\svchost.exe
F:\WINDOWS\System32\svchost.exe
F:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
F:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
F:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
F:\WINDOWS\Explorer.EXE
F:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
F:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
F:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
F:\WINDOWS\system32\Brmfrmps.exe
F:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
F:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
F:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
F:\WINDOWS\system32\svchost.exe
F:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
F:\WINDOWS\ALCWZRD.EXE
F:\WINDOWS\ALCMTR.EXE
F:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
F:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
F:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
F:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
F:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
F:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
F:\Programmer\TimeTool\TimeTool.exe
F:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
F:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
F:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
F:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
F:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
F:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
F:\WINDOWS\system32\WISPTIS.EXE
F:\Programmer\Norton AntiVirus\OPScan.exe
F:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
F:\Documents and Settings\Petersen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\O1EJ8DIR\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.xxxx.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - F:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Ipswitch.WsftpBrowserHelper - {601ED020-FB6C-11D3-87D8-0050DA59922B} - F:\Programmer\Ipswitch\WS_FTP Home\wsbho2k0.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - f:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - F:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - F:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - F:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - F:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - f:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE F:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE F:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] HDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "F:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "F:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "F:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] F:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] F:\Programmer\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] F:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] F:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] F:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] F:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Picasa Media Detector] F:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] F:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O4 - HKLM\..\Run: [Stone's TimeTool] "F:\Programmer\TimeTool\TimeTool.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "F:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] F:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "F:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SSS6_Suite] "F:\Programmer\Steganos Security Suite 6\sss.exe" /booting
O4 - HKCU\..\Run: [SSS6_SPM] "F:\Programmer\Steganos Security Suite 6\spm.exe" /booting
O4 - HKCU\..\Run: [SSS6_SAFE] "F:\Programmer\Steganos Security Suite 6\safe.exe" /booting
O4 - HKCU\..\Run: [NBJ] "F:\Programmer\Ahead\Nero BackItUp\NBJ.exe"
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = F:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Status Monitor.lnk = F:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://f:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://f:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://f:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://F:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://f:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://f:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - F:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - F:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - F:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - F:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {402EE96E-2CE8-482D-ADA5-CECEEA07E16D} (TurnTool Scene) - http://www.turntool.com/ViewerInstall.exe
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/v65/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1104619898953
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://www.kortal.dk/ecwplugins/ncs.cab
O16 - DPF: {917623D1-D8E5-11D2-BE8B-00104B06BDE3} (CamImage Class) - http://www.axis.com/products/camera_servers/AxisCamControl.ocx
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Brother Popup Suspend service for Resource manager (brmfrmps) - Unknown owner - F:\WINDOWS\system32\Brmfrmps.exe" -service (file missing)
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - F:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - F:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - F:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - F:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - F:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - F:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - F:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - F:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - F:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - F:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - F:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede krusnof Nybegynder
05. august 2005 - 09:18 #1
Umiddelbart kan jeg ikke se nogle "fejl", dog vil jeg pointere at du har lidt for mange sikkerhedsprogrammer installeret. Jeg tror de dækker lidt over hinandens områder, og derfor tager en masse systemer resurcer fra dig.
Steganos Security Suite
Sygate Firewall
Norton Antivirus
Avatar billede krusnof Nybegynder
05. august 2005 - 09:19 #2
Personligt ville jeg anbefale NOD32 (www.nod32.com.au), som antivirus program - det tager INGEN resurcer (ja jeg kan sgu ikke lige stave til det ord), og det er højt anbefalet af mange (bl.a. DBA.dk).
Brug deusden Windows Firewall. Jeg har personligt aldrig haft et eneste problem, virus, trojan etc. med den opsætning.
Avatar billede perj Nybegynder
08. august 2005 - 10:15 #3
krusnof. Tak for svarene og tippet med NOD32. Windows Firewall har jeg læst både positiv, men mest negativ om. Steganos Security anvender jeg til alle mine passwords. Sygate Firewall har jeg derimod læst god kritik af flere steder.

Gider du lægge et svar.
Avatar billede krusnof Nybegynder
08. august 2005 - 10:25 #4
Behold du bare pointene, men giv karma hvis du har lyst...
Jeg læser også mange positive og negative ting omkring Windows Firewall, men hvis jeg begynder at opleve problemer, så jeg vil overveje situationen. NOD32, er fantastisk!
Men tak tak! Held og lykke...
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. august 2005 - 13:42 #5
Jeg mener at du med fordel kan fixe disse entries (den første dog kun, hvis du ikke selv har valgt den, eller ændret i loggen):

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.xxxx.dk/
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O16 - DPF: {402EE96E-2CE8-482D-ADA5-CECEEA07E16D} (TurnTool Scene) - http://www.turntool.com/ViewerInstall.exe

Efterfølgende kan du søge efter alcmtr.exe og slette den.
Avatar billede perj Nybegynder
23. september 2005 - 23:40 #6
Lukker