Avatar billede dionxp Nybegynder
03. juli 2005 - 00:38 Der er 10 kommentarer

Kan jeg slette hele temp mappen?

Jeg vil høre om nogen ved om Jeg må slette hele TEMP mappen i stien f.eks C:\Documents and Settings\DION\Lokale indstillinger\Temp

Uden der sker noet?
Avatar billede tumben Novice
03. juli 2005 - 00:53 #1
hvorfor dog..du kører jo xp, det burde ikke være nødvendigt.
man bør ihverttilfælde gøre det LIGE efter at du er startet, men du kan vel kun slette INDholdet af temp.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
03. juli 2005 - 08:47 #2
Som Tumben skriver så er det kun indholdet du kan slette. TEMP mappen er jo en del af operativsystemet, og hvis du sletter den, så vil den blive gendannet når du starter maskinen næste gang. Der ligger jo også 1 million-milliard reg.filer som henviser til TEMP, f.eks i forbindelse med inst. af programmer osv.....:-)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede hcma Novice
03. juli 2005 - 09:32 #3
du kan roligt slette indholdet, da det er midlertidige filer. På et eller andet tidspunkt bliver mappen fyldt op (der et et max.) og så kan systemet begynde at opføre sig mærkeligt; bl.a. kan du kun downloade billeder som *.bmp. Selve mappen kan, som skrevet ovenfor, ikke slettes.
Men du kan slette indholdet på flere måder:
1: Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning  og lad pc'en styre det der skal slettes.

2: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> klik på *slet filer*.

3: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Fanebladet *Avanceret* -> Sæt flueben med *Slet mappen Temporary internet files, når webbrowseren lukkes*  (står et stykke nede under Sikkerhed).

Hvis du benytter punkt 3: får du aldrig problemer med en fyldt internet-cache.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2005 - 09:51 #4
High Five til Catbody!! Pkt. 3 kommer i min tips-og-tricks mappe. Respekt.
Avatar billede hcma Novice
03. juli 2005 - 10:00 #5
:o)
Avatar billede hcma Novice
03. juli 2005 - 10:03 #6
her er lige et lille forsøg på at forklare problemet med at man kan kun gemme downloadede billeder som *.bmp.

http://www.hcma.dk/gemmeproblem.htm
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. juli 2005 - 11:54 #7
... kan kraftigt anbefale <catbody>'s trix - det gør jeg altid på de XP'er jeg har med at gøre...

Denne her kan (også) gøre det 'automatisk':
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#emptytemp
Avatar billede trold1 Nybegynder
03. juli 2005 - 14:42 #8
Jeg har dog oplevet masser af gange, at mappen temporary internet files kun tømmes helt, hvis man selv gør det, det er ikke alt som fjernes ved at gøre det som beskrevet under pkt. 3 fra catbody. Det hjælper gevaldigt, men der er lidt tilbage.

Husk også lige, at når du er igang med teporary internet files så skriv dette bagefter
/Content.IE5 der gemmer sig også en stak filer som kan slettes. Det skal så se sådan ud i eksplorer. C:\Documents and Settings\Ziri\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5
God fornøjelse med oprydningen.
Avatar billede trold1 Nybegynder
15. juli 2005 - 22:44 #9
Hvordan går det?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. august 2005 - 10:19 #10
... har du også slettet dig selv ?