Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
06. juni 2005 - 22:56 Der er 8 kommentarer

Vbulettin msn orm fik mig

Hej Eksperter

Som nogle af jer med msn har oplevet idag, har en ny (i mit tilfælde) ondsindet orm set dagens lys. Navnet er vbulettin.com og den har ramt mig hårdt. den har lukket mit internet ned og gjordt computeren meget umedgørlig. Jeg ville høre om nogle har et råd til hvordan man fjerner den, da det er en pest uden lige.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
06. juni 2005 - 23:25 #1
er villig til at give 300point for et svar der kan løse problemet.
Avatar billede mtj111 Novice
06. juni 2005 - 23:32 #2
En af mine venner havde også den virus/orm.

Hvert 5. minut prøvede den at sende en virus til mig over MSN... jeg kunne bare afvise.

Norton virker ikke, han kan ikke installere Microsoft AntiSpyware, HouseCall online scanner fandt 1 virus, men kunne ikke fjerne den, og AVG kunne ikke finde noget!

Michael
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
06. juni 2005 - 23:36 #3
Det lyder som den. men jeg har mistet mit internet, Den siger at det er delivst lukket, eller helt koblet fra. har tjekket stikkene, men der er inetet og hente. der må da være et eller andet der kan tage den. hvis man bare kunne finde ud af hvor den var, kune man vel bare slette filen.
Avatar billede mtj111 Novice
07. juni 2005 - 08:58 #4
Hmm... jeg tror ikke at det er det rigige sted at ligge dette spørgsmål.

Det skulle nok ligge under "Virus"

Michael :-)
Avatar billede mtj111 Novice
11. juni 2005 - 18:26 #5
Prøv dette:

1) Deaktiver systemgendannelse (højreklik på Denne Computer > Egenskaber > Systemgendannelse > Sæt hak i Deaktiver for alle drev)
2) Afinstaller MSN
3) Kør en virusscan

Michael
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
27. juli 2005 - 20:08 #6
Geninstallerede mit windows og opdaterede min service pack 2. har ikke mærket noget til den siden da
Avatar billede mtj111 Novice
29. juli 2005 - 22:13 #7
hehe... Sådan kunne man også gøre det ;-)

Michael
Avatar billede mtj111 Novice
21. december 2005 - 17:10 #8
På tide at få afsluttet?