Avatar billede lomax Nybegynder
01. juni 2005 - 13:40 Der er 5 kommentarer

Zonealram, intrusions og CS

Hey igen.

Siden min sidste formatering for cs 4 uger siden, har min zonealaram (ikke pro) stoppet lidt over 122.000 intrusions. Ifølge AGV og Housecall skulle der ikke ligge noget virus på min comp. Jeg kører win 2k.

Grunden til at jeg henvender mig her, er at mit CS (counter strike) bestemt ikke kører som det burde med den comp. jeg har og alle de gen.install. jeg har været igennem.

Så kan alle disse intrusions have noget at gøre med at mit CS ikke kører som det burde?? Og hvad kan jeg evt. prøve at gøre for at komme mit lagg til livs? Nogen goe ideer til at tjekke hvor flaskehalsen ligger?

Som sagt burde min comp. kunne køre det uden prob. har været igennem en del Hardware test/udskiftning og kører ikke med andre programmer åben, der evt. kunne indvirke. Videre har jeg helt ny HD i, så det burde heller ikke være den, selvom det virker somom at det er HD lag.

Håber på hjælp :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
01. juni 2005 - 18:35 #1
Zonealarm er kendt for ikke at være optimal når man gamer. De intrusions den viser, kunne tyde på at den "begrænser" dit counterstrike. Det er svært at lave særlige regler i Zonealarm, men prøv at gå i Zonealarm->Programs og give counterstrike serverrettigheder, fire grønne v´er. Prøv også at lade Zonealarm "show all alerts" og se hvad den sige i forbindelse med CS, og giv cs de fornødne tilladelser

Hvis det ikke hjælper, så må du nok prøve med en anden firewall. Du kan finde nogle her http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
01. juni 2005 - 18:51 #2
Heysa forevernewbie og lomax. Undskyld jeg blander mig, men når jeg går ind i min zonealarm og programs er der et utal af røde krydser og spørgsmåltegn på de programmer jeg har på pc`eren. Hvad vil det betyde simpelthen at give dem alle accept? Hvilken "farer" skulle det kunne give?
Umiddelbart kunne jeg da forestille mig at jo flere allows jo mindre risiko for "konflikter"
Er ikke lige så skrap til det der med servee osv.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
01. juni 2005 - 18:57 #3
Avatar billede lomax Nybegynder
02. juni 2005 - 17:03 #4
Hey 4everNoob :)

Tak for dit svar. jeanette18 det er helt ok at du blander dig :)

Jeg havde 4 grønne v´er ved mit cs. Jeg prøvede at slå all alerts til, med det resultat at den poppede op hele tiden, den er nu oppe på næsten 145.000 blokkede intursions :( Det ser ikke umiddelbart ud til at CS har nogen påvirkning. Videre kan jeg sige at den ofte er port 1214 den blokker på, ikke at det siger mig noget :(

Kunne der evt. være en fordel i at skifte til XP frem for 2000 pro??

Håber stadig at hjælpen ligger derude.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
22. juni 2005 - 19:23 #5
Hej Lomax :)

Undskyld jeg ikke har svaret før nu, men jeg har først fået mail om dit indlæg i dag (det fatter jeg ikke).

Port 1214 bliver brugt af Kazaa, hvis det kan hjælpe dig. Ellers prøv at se hvad der står i Zonealarms logs om de "intrusions".