Avatar billede marksdb Nybegynder
15. maj 2005 - 01:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan ikke forbinde til ven

Jeg skulle for nyligt sende en fil til en ven og oprettede derfor en ftp-server som han kunne nakke filen fra. Det virkede dog ikke selvom jeg satte programmet op rigtigt.
Senere skulle vi så spille battlefield 1942 på en server jeg lavede men han kanne ikke forbinde til den. Så prøvede han at lave en men jeg kunne heller ikke forbinde til ham.
Det samme skete i teamspeak.

Jeg har prøvet at tillade hans ip med firewall'en men uden virkning.

Jeg går udfra at det er enten min eller hans firewall som skaber problemer men hvordan løses det?

(system: windows XP, firewall: Norton 2005) -dette gælder os begge
Avatar billede lamaduck Nybegynder
15. maj 2005 - 02:36 #1
i har sikkert samme "problem" som mig med man ikke kan høre http/ftp/pop3 osv (jeg skal gi 25,- ekstra om md for at kunne det med min udbydder) men du kan ringe til dem og høre omk at kunne køre server til ander kan se det
Avatar billede langbein Nybegynder
15. maj 2005 - 13:54 #2
Du/dere må opplyse lit mer om hvordan de to PC'er er koplet opp i forhold til hverandre, om det er to PC i det samme rom, om det ligger et internett mellom, hva slags internet tilkopling man har osv.

Normalt så vil det ikke fungere med å sette opp en server sån umiddelbart hvis man for eksempel har en internettilkopling via en nat router.
Avatar billede marksdb Nybegynder
15. maj 2005 - 14:12 #3
Vi kører ikke lokalt netværk. Vi har begge almindeligt bredbånd og vi har aldrig haft dette problem før.
Avatar billede langbein Nybegynder
15. maj 2005 - 14:41 #4
Kjør kommando "ipconfig" på begge maskiner. Legg ut set svaret som kommer her men anonymiser ved å sette for eksempel de to siste tallene i ip til x, for eksempel slik: 80.202.x.x (Slik at hackere ikke bruker info til et angrep.)
Avatar billede marksdb Nybegynder
15. maj 2005 - 15:20 #5
Der sker ikke noget når jeg kører den kommando.
Avatar billede marksdb Nybegynder
15. maj 2005 - 23:11 #6
Det er iorden, jeg har selv fundet problemet.
Jeg installerede service pack 1 forleden så windows firewall var slået til.

Ellers tak for hjælpen.
Avatar billede marksdb Nybegynder
15. maj 2005 - 23:11 #7
der