Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
13. maj 2005 - 14:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Let spg til kamera !

Hej eksperter....
jeg har overvejet at købe et digitalkamera...og jeg har set på disse:
(canon ixus 50)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126524
og
(canon ixus 40)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113666

og evt. ixus 5- eller 700 (lidt for dyre)

hvilket af disse kamerarer kan det bedst betale sig at købe ?

skal bruge det til at tage alm. billeder og filme små kort film (golfsving behøver ikke at være SÅ god kval.)

håber i vil hjælpe mig har ikke så mange points men kan også give god karma !
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
13. maj 2005 - 14:41 #1
eller skrevet lidt mere simpelt hvilket kamera er bedst af disse

Canon ixus 40
Canon ixus 50

skal ikke være i forhold til prisen da begge kamerarer er relativt billige !
Avatar billede balthazar Nybegynder
13. maj 2005 - 14:54 #2
De er jo uhyggeligt ens :-)

Den umiddelbare forskel er 4 og 5 MegaPixel samt 2,4 og 2,1 frames/sek (på video).

Personligt ville jeg vælge ixus40, pga den billigere pris, det at den kan tage flere frames/sek på video.
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
13. maj 2005 - 15:00 #3
frames/sek på video ???

hvad betyder det for kvaliteten af videoen ?
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
13. maj 2005 - 15:05 #4
hvad med fx et ixus 500 ?
Avatar billede balthazar Nybegynder
13. maj 2005 - 16:16 #5
Jo flere frames pr. second jo bedre kvalitet. Det kan oversættes til billeder pr sekund, altså hvor mange billeder der vises i løbet af et sekund for at gøre det levende.

Mht. Ixus 500 er den umiddelbare forskel så vidt jeg kan se at den bruger comapct flash i stedet for SD Memory Cards, hvad forskellen er på dem ved jeg ikke.

Og jeg ville nok stadig købe ixus 40 :-)
Avatar billede balthazar Nybegynder
13. maj 2005 - 16:23 #6
Ok har lige snakket med an kammerat, der siger han har haft både et 40 og et 500 på prøve, han valgte 500 fordi han syntes at billedkvaliteten var bedst der. Desværre har han ikke brugt det til video, så der har han ingen erfaringer.
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
13. maj 2005 - 16:46 #7
tak for svaret...men tror du forskellen på billeder pr sek er noget man kan se med det blotte øje ?
Avatar billede balthazar Nybegynder
13. maj 2005 - 16:51 #8
Man skal nok kigge rigtig godt efter :-)

Det at jeg ville købe 40'eren hænger nok mest sammen med at jeg har svært ved at se hvad man får ekstra i de andre kameraer.
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
13. maj 2005 - 16:58 #9
ja...men mange tak for svaret !