Avatar billede malte Nybegynder
06. maj 2005 - 11:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

D-link DFL 700 Global IP

Hej jeg har global IP 64 stk.
Jeg har brug for hjælp med at opsætte denne firewall til at kunne håndtere Globale IP' er. Jeg bruger Ikke NAT,den globale IP tilgår direkte til serveren.
Nogen der ved noget om dette?
Avatar billede langbein Nybegynder
06. maj 2005 - 17:12 #1
Tja, det finnes vel to hovedmetoder, enten å sette opp firewall some bridge eller som router.

Som bridge så kan samtlige 64 ip utnyttes. Som router så vil man være avhengig av å dele inn de 64 ip i to nettverkssegmenter og da vil en hel del av adressene gå tapt pluss at man må konfigurere med routing osv.

Spørsmål: Støtter denne firewall å kjøre i bridge mode ?
Avatar billede malte Nybegynder
06. maj 2005 - 21:48 #2
Jeg tror ikke den kører i bridge mode, desværre. Jeg har lige købt den.
Avatar billede malte Nybegynder
06. maj 2005 - 21:53 #3
Jo, måske alligevel!!
10/100Mbps WAN-port for kabel/ADSL modem tilslutning
10/100Mbps LAN-port
10/100Mbps DMZ-port
Stateful Packet Inspection (SPI)
Triple Data Encryption (3DES)
Advanced Encryption Standard (AES)
PPTP, L2TP, IP-Sec VPN (200 stk. IPSec VPN-tunneller)
Denial of Service (DoS)
Access Control List (ACL)
Traffic shaping (båndbreddebegrænsning)
Indholdsfiltrering
Support for NAT/PAT/Routing eller transparent kommunikation
Konsol port/Webbaseret administration
Avatar billede langbein Nybegynder
07. maj 2005 - 15:38 #4
"eller transparent kommunikation"

Det tyder vel på en mulighet for å sette opp til å kjøre i bridge mode. I så fall så blir jo det hele en hel del enklere pluss at ingen ip adresser behøver å gå tapt. (Noen gang så tilordner man en ip til en bridge for å kunne ha remote pålogging.)

I bridge mode så er det jo bare å sette opp filtereglene mens alle oppsett av ip ol blir som om firewall ikke var der.

Hva med å sende en forespørsel til support for å få dette bekreftet.
Avatar billede malte Nybegynder
07. maj 2005 - 18:02 #5
Kunne du hjælpe mig hvis jeg gav dig login til firewallen?
malte99@gmail.com
Avatar billede malte Nybegynder
07. maj 2005 - 18:03 #6
Så kunne du jo også få fornøjelsen af at prøve en D-link DFL-700 ;-)
Avatar billede malte Nybegynder
30. juli 2011 - 20:25 #7
svar