Avatar billede stroel Nybegynder
02. maj 2005 - 17:33 Der er 2 kommentarer

MAC Spoofing

Hej

Et spørgsmål til alle jer hjælpsomme sjæle...
Jeg blier nogengange udsat for at min Bullguard firewall oplyser mig om at jeg er udsat for MAC spoofing - og det lyder ikke rart!
Hvad er det, og hvordan skal jeg forholde mig?
/Søren
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. maj 2005 - 18:22 #1
Mac spoofing er når en eller anden ahr ændret macadressen på sit netkort og forsøger at komme ind via denne adresse. Oftest spoofes en intern adresse, dvs. en adresse der i forvejen eksistere på den interne side af firewallen.

Spoofing af Mac adresser, kan ske enten som en bevidst handling, som en del af f.eks. en orm eller som en fejl.

Under normale omståndigheder bør du ikke bekymre dig meget om mac spoofing. Du bør holde øje med hvad der sker, og så længe derer tale om enkelte ensomme svaler her det ikke den store betydning. Begynder de at komme jævnligt fra forskellige IP eller mange fra samme IP bør dureagere.

Hvis der er tale om at du har trådløst netværk tilkoblet, bør du altid reagere, da mac spoofing er en nødvendig del at hacking hvis du bruger mac filtrering
Avatar billede stroel Nybegynder
02. maj 2005 - 21:08 #2
Jeg har trådløst internet med både mac adresse filtrering og WEP kryptering. Bør jeg være nervøs?