Avatar billede johnole Nybegynder
29. april 2005 - 14:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til overførelse af billeder!

Jeg har et Canon PowershotG1.

Men jeg kan ikke få det til at overføre/åbne billederne på min computer. jeg har prøvet frem og tilbage i et par måneder nu.

Jeg har vært herinde og downloade en driver:  http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=OSCompatibilityAct&fcatego ryid=144&modelid=8282&keycode=windr

Og det er gået fint.

Men det er som om min computer ikke kan finde ud af at jeg har et kamera i mit USB stik.

Jeg har før haft et kamera hvor jeg bare proppede USB stikket i hvorefter billederne blev vist automatisk, og jeg har et webcamera der virker i begge USB stik.
Så det er ikke der der er noget galt.

Når jeg går ind under "start", "settings", "control panel", "scanners & Cameras", eller om jeg går ind under "Scanner and Camera wizard" finder den ikke noget Kamera tilsluttet.

Men jeg skal vel ind under "Add hardware" ikke?

Når jeg prøver at tilføje nyt hardware, kommer der under Canon kategorien en masse printere osv. og jeg kan ikke genkende noget at det. Og jeg vil jo ikke tilføje noget jeg ikke ved hvad er eller ikke har brug for.

Hvad kan der være af muligheder tilbage som jeg har overset?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. april 2005 - 14:07 #1
sidder der ikke et memorycard i apparatet, kræver at du har en kortlæser.
Avatar billede johnole Nybegynder
29. april 2005 - 14:23 #2
Hvad er en kortlæser?
Avatar billede johnole Nybegynder
29. april 2005 - 14:25 #3
Jeg har på fornemmelsen du er inde på oget rigtigt.. Fortæl lidt om hvad det er please... og hvordan jeg tjekker om jeg har en kortlæser, og hvis jeg ikke har hvordan gør jeg så?

Jo, der er et memorycard i.

Skal det måske ud, og ind i en kortlæser, for at det kan bruges?
Er en kortlæser en dims man kommer sit menorycard ind i og sætter i en USB indgang?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. april 2005 - 15:56 #4
en kortlæser koster ikke ret mange basseører, og så kan den tage alle de størrelser der findes.

Jeg bruger den flittigt, kunne godt sætte mit kamera til computeren, men det går for langsomt, så derfor kortlæser
Avatar billede johnole Nybegynder
30. april 2005 - 11:57 #5
Det virkede jo med det samme. Jeg har bøvlet med det i månedsvis. Og så kommer du ind og siger at det bare er en sølle kortlæser der kan ordne det hele..

Dejligt. Jeg har downloadet jeg ved ikke hvor meget for at få det til at virke.

Kortlæseren propede jeg bare i og vupti..

Tak for det:-D
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. april 2005 - 13:32 #6
ja, sommetider er løsningen snublende nær ;o)

Takker for pointene..