Avatar billede playr-dk Nybegynder
20. april 2005 - 13:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Psybnc Hosting

Hej Eksperter ;)

Jeg mangler en gut/gutinde der har forstand og erfaring med psybnc.
Jeg host'er lige nu 250 slots og har brug for en der kan hjælpe mig med throttle bl.a.

Hvis der er nogen der har efaringen og tiden, så kan vi nok godt finde ud af noget betaling af en art.

Mvh. TeraSoft ApS
Thomas
Avatar billede nyhuus Nybegynder
21. april 2005 - 00:23 #1
har du thrust osv?
Avatar billede playr-dk Nybegynder
21. april 2005 - 10:36 #2
Jep.. det kører også nu. Men problemet er at det ikke kører stabilt. Jeg mangler noget erfaring mht. at hoste så mange bnc servere på en linux box.
Det er trust til 250 men det kan bare udvides op til 1000. Har fået lovet af en quakenet admin.

- Thomas
Avatar billede nyhuus Nybegynder
21. april 2005 - 11:11 #3
Hvad er problemet så? tror ik jeg forstod dit sp. ordenligt
Avatar billede playr-dk Nybegynder
21. april 2005 - 11:24 #4
Mit problem er at psybnc applicationen hænger, den throttler, og jeg har problemer med send max Q.
Og folk mister de channels som de er på. <- det siger nogle at det gør den bare.

- Thomas
Avatar billede nyhuus Nybegynder
21. april 2005 - 11:52 #5
dem der mister channels kunne lyde som "/leavequit 1" var slået til og de max send q exxended peljer og være når man er på for store channels
Avatar billede playr-dk Nybegynder
21. april 2005 - 11:58 #6
/leavequit 1 <--- den kender jeg ikke til? kan du forklare det?

Jeg er godt med på at Send Max Q er når der er for mange på en channel, men der er nogle der kan finde ud af at fixe det problem.

Så er der kun throttle tilbage. <-- af de problemer jeg kender til.

- Thomas
Avatar billede nyhuus Nybegynder
21. april 2005 - 16:12 #7
/leavequit bruger du fx til og leave channels når du går på bnc, bruges fx til hvis du får Send Max Q  su skriver du bare /leavequit 1 så leavere den dine channels, og så når du har fået den op igen skal du huske og skrive /leavequit 0, for ellers leaver den dine channels igen når du går på bnc
Avatar billede playr-dk Nybegynder
30. april 2005 - 20:33 #8
lukker igen.. :(
Avatar billede zyberdog Nybegynder
04. maj 2005 - 19:35 #9
hvis f.eks. nu at alle dine klienter ryger af quakenet på grund af et eller andet.. og så de alle sammen vil til at connecte igen på samme tid - dette er serveren knap så glad for, og nægter derfor alle adgang indtil der er gået noget tid - Hvis samtlige brugere på din bnc får -connection throttled- når de prøver at komme på, sørg for at der ikke er en eneste der connecter i noget tid.. 5-15min. burde kunne gøre det. Derefter burde folk lige så stille kunne komme på igen.

Det der med at en QuakeNet admin har lovet dig at hæve grænsen til 1000 klienter... der skal du lige vide at dette kun sker hvis vedkommende er overbevist om at du nu også har brug for det.

Held og lykke med det.
Avatar billede playr-dk Nybegynder
04. maj 2005 - 23:00 #10
Zyberdog, tak for opmærksomheden :) Jeg kender godt til throttle, men ønsker en der har forstand på at lave et script der kan forhindre det. Jeg ved det kan lade sig gøre. Mht. antal trust, så får jeg det kun når jeg når den grænse jeg har nu.. jeg får ikke bare 1000 trusts. Vi har 250, når vi har brugt dem og lidt til.. så hæver de vores trust :)

- Thomas
Avatar billede zyberdog Nybegynder
04. maj 2005 - 23:14 #11
Ja selvfølgelig.. men bare fordi man bruger 249/250.. er det ikke sikkert i får flere... men det håber jeg da i gør.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
04. maj 2005 - 23:18 #12
hehe nu kan jeg sgu ik snakke mere. jeg har kun leget lidt med en lille 5 slots server pga jeg ville lege lidt med psybnc :)
Avatar billede playr-dk Nybegynder
05. maj 2005 - 01:14 #13
:)