Avatar billede zambo Nybegynder
28. marts 2005 - 22:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

.htaccess og .htpasswd password

Jeg har et domæne som hedder www.haandgemacht.com hos b-one.

Der har jeg lavet en mappe i roden som hedder "test", altså:"www.haandgemacht.com/test".
Denne mappe skal bruges til at logge på med brugernavn og password.
Men det fungere ikke!!!

Jeg har for nemhedens skyld valgt at brugernavn og password har samme navn:"test"

I "test" mappen ligger 2 filer:".htaccess" og ".htpasswd"

Filen ".htaccess" indeholder følgende:
AuthName "test"
AuthType Basic
AuthUserFile /customers/haandgemacht.com/haandgemacht.com/httpd.www/test/.htpasswd
require valid-user

Filen ".htpasswd" indeholder følgende:
test:dGRkPurkuWmW2

-Hvor "dGRkPurkuWmW2" er den krypterede form af "test"

Hvad gør jeg galt???
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
29. marts 2005 - 11:37 #1
AuthUserFile .htpasswd

skal der stå i stedet for bare

AuthUserFile

=)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. marts 2005 - 11:39 #2
Prøv med
test:g9ce1NPIniw96
Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2005 - 12:10 #3
Eller prøv med:
test:$1$098f6bcd$lQUeajxlMEOLRd5YjKBGa1

http://freebsd.azero.dk/index.php

Og selvf. er stien helt korrekt? Du har ikke en haandgemacht.com for meget?
Avatar billede zambo Nybegynder
29. marts 2005 - 13:00 #4
"rasmusbg", -forstår ikke hvad du mener

"erikjacobsen" og "sukos", -har prøvet jeres passwords uden resultet.

Har også prøvet med:
AuthUserFile /customers/haandgemacht.com/haandgemacht.com/httpd.www/test/htpasswd
istedet for:
AuthUserFile /customers/haandgemacht.com/haandgemacht.com/httpd.www/test/.htpasswd
("." foran htpasswd til forskel.)

Stien er checket med dette script:
<?php
echo "<html>" . $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "</html>";
?>

Og giver følgende resultat:
/customers/haandgemacht.com/haandgemacht.com/httpd.www

Kan det være noget med hvordan man gemmer filerne ".htaccess" og ".htpasswd".
Skal de gemmes som :"ANSI", "Unicode", "unicode big endian" eller "UTF-8".
Jeg har gemt dem som "ANSI".
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. marts 2005 - 14:27 #5
Lige nu virker det da. Du skal bare have lagt en index.html fil i dit .../test/ katalog
Avatar billede zambo Nybegynder
29. marts 2005 - 15:40 #6
"erikjacobsen" tak for det.
Men skal der en index fil til?
Min mening med dette system var at mine kunder skulle kunne komme ind på en "kundemappe" og der downloade jpg eller tif billeder som jeg har uploaded til dem.
Altså hver kunde hver sin mappe.

Og hvordan giver man point, dit navn står ikke i den der "accepterBox"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. marts 2005 - 15:42 #7
Jeg samler slet ikke på point.

Hvis du har et billede liggende, kan du blot give et direkte link til den fil, så virker det også.
Avatar billede zambo Nybegynder
29. marts 2005 - 15:48 #8
de fleste gange er det mere en 1 biilede.
det vil være temmelig tidskrævende for mig at beskrive linket på 99 billeder
Avatar billede sukos Juniormester
01. april 2005 - 11:31 #9
Du tilføjer en Option til din .htaccess

Options Indexes FollowSymLinks MultiViews

Eller bruger en index.php som lister filerne.