Avatar billede fedtmulen Nybegynder
28. januar 2005 - 23:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

udvide wireless range

okay .. lad mig slå det fast... jeg har NADA forstand på wireless
internet og jah det der.

men en ting ved jeg.. hvis man får sig et wirelss netkort så er der en range på 100m omkring sig som man kan koble sig på ( mener jeg det er )

men hey .. hva kan man bruge 100m til i en storby når man har brug for mere end 100m for at nå et accespoint..

så mit spørgsmål går bare ud på..
hva udstyr skal jeg have mig hvis jeg gerne vil have en range på fks 500m eller 300m

.oO tænk hvis jeg kunne nå simens eller netto´s internet eller et hotspot her i nærheden

well.. håber at få lidt hjælp..
ps skal ikke have en omgang crap udstyr vil gerne have noget ordentligt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2005 - 23:18 #1
denne artikel vil give dig nogle af svarene

http://www.eksperten.dk/artikler/119
Avatar billede fedtmulen Nybegynder
28. januar 2005 - 23:37 #2
vil ikke
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2005 - 23:40 #3
fedtmulen og hvad vil du ikke ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2005 - 23:41 #4
Du skal have retningsbestemte antenner og forholdene hol dig skal være sådan at de kan række. ARtiklen beskriver forholdenen
Avatar billede fedtmulen Nybegynder
28. januar 2005 - 23:42 #5
lol ved ik hvorfor den skrev vil ikke ? ..
Lol heh :) .. uhmmz .. men mangler stadig et råd til hva netkort jeg skal købe mig
Avatar billede fedtmulen Nybegynder
28. januar 2005 - 23:43 #6
ffs hvor er jeg træt... =) bare giv et bud på et kanon trådløs netkort så smider jeg dig dine points ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2005 - 23:48 #7
hmmm mine erfaringer med trådløse netkort er at de skal passe sammen med accesspointet. Tilsyneladende er protokollen endnu så ung at man ikke er helt enig om standarden. De kan have et netkort der brager på det ene accesspoint og slet ikke får forbindelse med det andet. Jeg has selv gode erfaringer med Linksys, 3com og D-link. Ikke så gode erfaringer med Dell
Avatar billede fedtmulen Nybegynder
28. januar 2005 - 23:50 #8
sårn 30 points til dig. :) tror det bliver et d-link
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2005 - 23:52 #9
D-link laver også nogle ret lækre retningsbestemte antenne der kan få rækkeviden helt op på 10 Km. Dem kan jeg i hvert tilfælde anbefale